• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Min väg till skuldfrihet

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
356
Poäng
476
Vissa dagar står fan still, medans andra säger poff och så har de gått en vecka. Sjukt vilken skillnad de kan vara ibland. :facejoy:
Men varje dag är en dag framåt, även om den känns segare än de andra.
Jag har en bok där jag skriver en rad om dagen, stort som smått. Bara några få ord, något bra / mindre bra. :) Då får man ändå en tillbaka blick på att dagarna går och att man får någonting gjort! :)
Ja men vilken bra grej! Tror jag har en sån där dagbok för fem år, kanske dags att börja fylla i den! :faceheart::faceheart:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
356
Poäng
476
Jaha, en liten uppdatering här då!

Livet tickar på i en rasande fart, har haft mycket runt mig så inte hunnit skriva/logga in på ett tag. Månadsskiftet har passerat, räkningarna är betalda och har skjutsat in en extrasumma på Klarna som dras idag, tror jag. En liten milstolpe är att jag nu är under 10.000 på Klarna. Igår kollade jag igenom vad jag egentligen handlat med det där klarnakortet och blir förundrad över min egen dumdristighet. Varför handla när man inte har råd? Så lätt att säga men inte alltid lika lätt att GÖRA rätt. Men bra att ständigt påminna mig om hur jag spenderat pengar. Bara att gå in och kolla historiken…
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Jaha, en liten uppdatering här då!

Livet tickar på i en rasande fart, har haft mycket runt mig så inte hunnit skriva/logga in på ett tag. Månadsskiftet har passerat, räkningarna är betalda och har skjutsat in en extrasumma på Klarna som dras idag, tror jag. En liten milstolpe är att jag nu är under 10.000 på Klarna. Igår kollade jag igenom vad jag egentligen handlat med det där klarnakortet och blir förundrad över min egen dumdristighet. Varför handla när man inte har råd? Så lätt att säga men inte alltid lika lätt att GÖRA rätt. Men bra att ständigt påminna mig om hur jag spenderat pengar. Bara att gå in och kolla historiken…
Bra gjort mitt Klarna har jag som mål att vara under 10 000 till årsskiftet. Jag har fått ner antalet kreditgivare och fått ner lånesumman och mitt UC betyg. Jag prioriterar Everydayplus just nu och bli av med det. Starkt kämpat av dig.
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
356
Poäng
476
Sammanfattning sen start i mars!

Lån mars:

Nordax: 326 560kr ränta:
Medmera bank: 82 526kr ränta:
Santander: 79 527 kr ränta
Santander: 48409 kr, ränta
Klarna: 14370, ränta
Santander: 8416, ränta

Totalt: 559 808 kr

Lån april:

Nordax 322 430
medmera bank 80526
Santander 79024
Santander 48103
Klarna: 12938
Santander: 7925

= 550 946 kr

Lån nu:

Nordax: 317180
Medmera bank: 79887
Santander: 78547
Santander: 47726
Klarna: 9335
Santander: 7532
= 540 207kr

Totalt avbetalt sedan ”start” i mars: 19 601kr

Kreditbetyg februari: 2,1%
Kreditbetyg mars: 2%
Kreditbetyg nu: 1,7%

UC-score februari: 590
UC-score mars: 593
UC-score nu: 604
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
356
Poäng
476
Bra gjort mitt Klarna har jag som mål att vara under 10 000 till årsskiftet. Jag har fått ner antalet kreditgivare och fått ner lånesumman och mitt UC betyg. Jag prioriterar Everydayplus just nu och bli av med det. Starkt kämpat av dig.
Heja heja dig! Superbra! Neråt neråt är den ända vägen för våra lån. Och uppåt uppåt är den enda vägen för våra liv! <3
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
356
Poäng
476
Herregud vad alla räntor höjs nu… Haha nästan ”synd” att jag plötsligt har koll, tidigare skulle jag inte märkt något…
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
356
Poäng
476
Jag ÄR ju stolt över att jag ser lånen gå neråt. Det ÄR jag. Men tiden. Aaa. Vill att den ska stå stilla men gå jättefort på samma gång. Jag önskar det omöjliga, haha!

Men hur långsam tiden än tickar är det främst en sak jag ska ha i tankarna alla dessa månader: jag kommer ALDRIG mer ta Blanco och det betyder att jag kommer närmare och närmare friheten. Att jag går närmre och närmre skuldfrihet.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 275
Poäng
997
Du ska vara riktigt stolt, fira varje positiv förändring som är ett steg närmare dina mål!

Vägen till målen kommer alltid vara lite krokig, men det gör inget, det är en del av livet att räntor går lite upp och ner…

Vi har fattat exakt samma beslut om att aldrig mer ta ett blanco! Aldrig mer i mitt liv. Kommer heller aldrig handla något på kredit/faktura. Kommer leva på de fina pengar jag har när min löneutmätning är klar :)
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
356
Poäng
476
Du ska vara riktigt stolt, fira varje positiv förändring som är ett steg närmare dina mål!

Vägen till målen kommer alltid vara lite krokig, men det gör inget, det är en del av livet att räntor går lite upp och ner…

Vi har fattat exakt samma beslut om att aldrig mer ta ett blanco! Aldrig mer i mitt liv. Kommer heller aldrig handla något på kredit/faktura. Kommer leva på de fina pengar jag har när min löneutmätning är klar :)
Heja dig, heja oss! ^^:tummen:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp