• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Min väg till skuldfrihet

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
595
Mottagna reaktioner
269
Poäng
447
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
139
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Hej, jag skrev nyss i en annan tråd. Ta ett extrajobb på distans. Flera av mina kreditorer har fryst räntan då jag amorterar dubbelt. Då minskar lånen rejält.
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
595
Mottagna reaktioner
269
Poäng
447
Hej, jag skrev nyss i en annan tråd. Ta ett extrajobb på distans. Flera av mina kreditorer har fryst räntan då jag amorterar dubbelt. Då minskar lånen rejält.
Har du något hos Kronofogden? De tjänar väl annsrs på räntan så vill de verkigen frysa?
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
139
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Jag har ingen skuld till KFM, men har tyvärr 2 anmärkningar. Jag skrev lite fel, det är inkassoföretaget Axactor som har fryst räntan, då jag nu betalar av 25000 varje månad. Dom andra kreditgivarna har sänkt räntan något då jag amorterar dubbelt.
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
595
Mottagna reaktioner
269
Poäng
447
Jag har ingen skuld till KFM, men har tyvärr 2 anmärkningar. Jag skrev lite fel, det är inkassoföretaget Axactor som har fryst räntan, då jag nu betalar av 25000 varje månad. Dom andra kreditgivarna har sänkt räntan något då jag amorterar dubbelt.
Hm, får ringa de och kolla men har inget hos inkasso så tror det blir svårt. Vad är det för extrajobb du har på distans?
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
139
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Jag har fått ett kundtjänstjobb på 50% utöver mitt ordinarie jobb på 100%. Behärskar du flera språk finns det flera jobb att välja på. Dock kommer jag inte orka jobba 150% hur länge som helst, men hoppas jag klarar av det i 1-1,5 år .
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
För typ 15 år sen fick jag fryst ränta när jag ringde inkasso. De kanske var snällare då, men det var liksom inga problem. Jag var bara helt ärlig och förklarade att jag ville lösa min sits.
Jag kan tyvärr ej ta extrajobb då jag redan har företag plus fast tjänst: men det händer att jag får lite ”vid-sidan-om-uppdrag” genom företaget som genererar lite cash.
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Sista Ellos-beloppet klarbetalt, sen har jag idag amorterat några hundralappar extra på mitt lilla Santander-lån och Klarna, samt har de andra lånen dragits från kontot idag, förutom ett som dras imorgon. Sån lisa för själen att bara mentalt tänka att lånen går tickar neråt. Långsamt långsamt men åt RÄTT håll. Aldrig mer lån! Aldrig!
Mitt mål är skuldfri från Bianco om 10 år, men jag amorterar också samtidigt på bolån för fritidshus samtidigt och det känns ju bara som en investering typ. Om 10 år har jag, med nuvarande amorteringsgrad, bara drygt 247000 kvar i bolån, vilket kommer kännas som en spottstyver om alla andra lån är betalda då. Och även om mitt mål är avbetalning på 10 år, så är mitt RIKTIGA mål att klara av det snabbare än så. Men vill inte sätta mål som är omöjliga att klara av, känns bättre att bli överraskad på ett bra sätt än ett dåligt. Men i feb 2033, då ska jag vara HELT fri förutom det nätta bolånet och kanske några tusen i csn, men det räknas ju knappt.

Här är mina delmål!
- Bli av med det lilla Santanderlånet (som just nu ligger på ca 8800kr)
- Komma under 300.000 på mitt jättelån som känns oöverstigligt med räntan som slukar halva amorteringen varje månad (just nu 327000 ca).
- vid årsskiftet 23/24, från nu i feb, ha sänkt mina skulder med minst 56.000 kr (UTÖVER räntorna)
- Sluta med nikotin och använda pengarna till amorteringar (är motiverad och kommer att ske så snart jag har lite egentid).
- Minska mina omkostnader varje månad

Ge gärna tips på delmål! Har ni lyckats med någon smart omprioritering som gett frukt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp