• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min väg tillbaka!

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Om jag inte minns helt fel så har väl sevenday ”prisgaranti” ? Alltså att dem sänker sin ränta om du får lägre av någon annan.
Kan ha fel dock.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Tackade ja till Sevenday. Så total skuld nu är 351500 kr, pga uppläggningsavgift.

Får min första faktura nästa månad, men blir extra amortering redan nu!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Uppdatering: Min skuld hamnade på 351500 kr pga uppläggningsavgift m.m.

Har nu betalat ner till 345000 kr. Har låst 18000 kr på danske bank som är till bospar (HSB).

Har sålt fonder så har fått loss 9000 kr som ligger på kontot nu och en skatteåterbäring på 8500 kr ramlar in i april om inte något händer där!

Frågan är hur jag ska göra med pengarna? Är ju alltid bra med en buffert. På danske bank ger sparkontot 0.60 % ränta och har 13000 kr i fonder där. Dessa pengar ger köpoäng och förtur till hyresrätt om jag skulle bli ensamstående.
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Du har en helt rätt inställning. Bra att du slutat spela och insett att där finns inget som heter ”vinna” pengar. pengar jobbar man ihop. Jag har själv varit spelmissbrukar och var vunnit så mycke som 600k men ändå finns inte dom pengarna kvar, allt är bortspelat. Du har lån som är mycke pengar men det är ändå pengar som man kan betala av på några år om man verkligen vill. fokusera på amortera så mycke du kan och en dag så sitter du där skuldfri och jävligt stolt.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Du har en helt rätt inställning. Bra att du slutat spela och insett att där finns inget som heter ”vinna” pengar. pengar jobbar man ihop. Jag har själv varit spelmissbrukar och var vunnit så mycke som 600k men ändå finns inte dom pengarna kvar, allt är bortspelat. Du har lån som är mycke pengar men det är ändå pengar som man kan betala av på några år om man verkligen vill. fokusera på amortera så mycke du kan och en dag så sitter du där skuldfri och jävligt stolt.

Jo, precis. Nu när jag bara har ett lån så känner jag inte paniken att amortera all in utan ska försöka ta det lugnt med allt. Men lite extra amortering varje månad är bra, men samtidigt ska jag kanske fokusera på att investera pengar vissa månader.

Skulden ska inte växa iaf, skuldens månadskostnad ska minska också!

Sevenday har prisgaranti så målet nu är att fixa ett fint uc-betyg. Söka nytt lån och få ränta på under 4%!

Aldrig mer spel här heller.

Hur stora skulder har du nu?
 

Jimmi85

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Jag har som tur inga jättestora skulder. Har 200k på nordax och denna månad kommer jag betala in 83000SEK därefter 15000 i månaden. Hade 1 på ferratum som jag löst också.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jag har som tur inga jättestora skulder. Har 200k på nordax och denna månad kommer jag betala in 83000SEK därefter 15000 i månaden. Hade 1 på ferratum som jag löst också.

Riktigt bra! Snart skuldfri då. Men 15 k Per månad är sjukt mycket? Hög lön o bor hemma?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp