• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Minifinans - fulspel med avgift!

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Hej,

det har dragit ihop sig lite och jag behöver få fram några kronor som jag enkelt betalar tillbaka vid lön. Har inte så många möjligheter till lån men chansade på Minifinans som jag fått hos tidigare. Sökte 3000 kr men blev beviljad 1000 kr. Ni som sökt där vet att man ska skicka in ett sms för 395 kr. Gjorde det och fick svaret "Tack för din betalning. Vi kommer nu att betala ut ditt lån". Detta var igår vid 17. De stänger 18 enligt hemsidan.

Fick dock aldrig några pengar och nu på morgonen skrev jag och frågade. Fick då till svar: "Vi gör ytterligare en koll hos KFM bla bla bla. Därefter får du besked."

Det borde lösa sig då jag ej har något hos KF men alltså, jag har ju redan betalat avgiften samt fått beskedet "Vi betalar nu ut ditt lån". Så här får dom verkligen inte göra?

https://www.minifinans.se/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Tar dom 395:- i avgift även om man blir nekad?
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Dom svarade ej på mejl men betalade tillbaka ansökningsavgiften. Märkligt förfarande. Rekommenderas ej, dom är bökiga i kontakten, det har jag märkt även tidigare.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Ansökte om 5000 kr igår, blev dock bara beviljad 3000 kr. Skickade ett sms med ansökningsagiften på 495 kr och fick sms med texten ”Tack för din betalning. Vi kommer nu att betala ut ditt lån. Mvh Minifinans.se”
Nu för en liten stund sen fick jag mejl med texten ”Hej. Vi kan tyvärr inte bevilja dig något lån pga högt underskott av kapital relaterat till din inkomst. Avgiften återbetalas. Mvh”
Mitt underskott är 16 % av min inkomst och det gäller ett lån på 3000 kr. Haha. Nåväl!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Så gör dom alltid.
Jag har blivit beviljad 4 gånger sen alla 4 kommer dom på någon anledning till avslag hahahha
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Kan inte låta bli att undra... det har de senaste 4 åren blivit väldigt mkt svårare att få låna av de dåliga aktörerna. snart finns väl inga de kan låna till? Hur klarar de sig, hur går de runt, betalar löner till anställda etc. Visst, hög ränta osv men när de bara ger avslag och nekar så vad kommer intäkterna ifrån? Det finns väl ingen människa med normal inkomst och hyfsat bra uc som skulle ta sms lån??
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Kan inte låta bli att undra... det har de senaste 4 åren blivit väldigt mkt svårare att få låna av de dåliga aktörerna. snart finns väl inga de kan låna till? Hur klarar de sig, hur går de runt, betalar löner till anställda etc. Visst, hög ränta osv men när de bara ger avslag och nekar så vad kommer intäkterna ifrån? Det finns väl ingen människa med normal inkomst och hyfsat bra uc som skulle ta sms lån??
Intressanta frågor, jag undrar verkligen med!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp