• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Minska sitt underskott i deklarationen

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Kan man på något sätt minska sitt synliga underskott på deklarationen inför nästa år 2019? Nån som vet hur man går tillväga? Jag har stort underskott på min senaste...kommer inte hinna avbetala så många lån dock i år..vissa räntor är ju skyhög!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Kan man på något sätt minska sitt synliga underskott på deklarationen inför nästa år 2019? Nån som vet hur man går tillväga? Jag har stort underskott på min senaste...kommer inte hinna avbetala så många lån dock i år..vissa räntor är ju skyhög!
Det är bara att sänka ränteutgifterna i deklarationen. Men då får du mindre skatteåterbäring också. Men detta går att ändra igen långt senare och då få tillbaka de pengar du skulle fått.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Men om man gör den ändringen får man vänta längre på den mindre skatteåterbäringen man vanligtvis får tillbaks kring påsk?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Men om man gör den ändringen får man vänta längre på den mindre skatteåterbäringen man vanligtvis får tillbaks kring påsk?
Japp då får du vänta till juni. Men du kan ju skattejämka nu, då får du pengarna nu innan nyår på lönen istället.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Hur fungerar det med skattejämkning om jag får fråga...är inte så insatt tyvärr?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du gör det på skatteverkets hemsida när du loggar in. Du får sedan ett beslut inom någon vecka som du skickar till din löneavdelning på ditt jobb.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Kan man alltså jämka en del av ränteutgifterna månadsvis? Alltså låt säga jämka 50000 av 100000 och få tillbaka även en summa i april?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Kan man alltså jämka en del av ränteutgifterna månadsvis? Alltså låt säga jämka 50000 av 100000 och få tillbaka även en summa i april?
absolut. Du får ett beslut om att arbetsgivaren ska dra lägre skatt varje månad. Hur mycket beror på hur mycket du uppger att du kommer ha i ränteutgifter. Jag brukar uppge för mycket ränta och för liten lön. Då får jag kvarskatt men i praktiken lånar jag pengar av staten varje månad.
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Fick svar från skattwverket att om jag jämkar syns ändå samma underskott i deklarationen??
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Men om jag alltså uppger mindre ränta än vad den verkliga blir så borde jag ändå alltså få tillbaka pengar i april 2019 samt att jag jämkar en del då det dras mindre varje månad på min skatt .? Förstår jag rätt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp