Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Minus på skattekontot

Hej,
Gick in på skatteverket precis och såg att jag låg minus ca 1000 kr på mitt skattekonto sedan föregående deklaration. Kommer detta jämnas automatiskt nu när jag får tillbaka på skatten?

Från skatteverket;
Du får en betalningsuppmaning om underskottet på ditt skattekonto är 100 kronor eller mer när Skatteverket gör en avstämning. Du får ett betalningskrav om underskottet är 2 000 kronor eller mer. Om du fått ett betalningskrav och fortfarande har ett underskott på 2 000 kronor eller mer vid nästa avstämning överlämnas skulden till Kronofogden för indrivning. Det är underskottet på skattekontot som lämnas för indrivning — inte en viss obetald skatt, ränta eller avgift.

Så verkar alltså ingen fara att det kommer gå vidare till kronis och antar att dem fixar diffen, right?

Så verkar alltså ingen fara att det kommer gå vidare till kronis och antar att dem fixar diffen, right?
Japp skv fixar diffen. Fick så förra året pga att jag glömde momsdeklarera i tid! Din skatteåterbäring åker ju in på samma konto

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp