Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missad betalning till Riverty – hur snabbt går det till Kronofogden?

Hej!

Jag ska nu i juni göra den sista betalningen på min avbetalningsplan till riverty, problemet är att jag kommer tyvärr inte lösa det men i juli så kommer jag kunna det. Dom går ej med på att flytta fram betalningen. Så jag undrar om nån vet vad som händer när jag inte betalar dom? Hur många dagar är det innan det går till KF?

Hej!

Jag ska nu i juni göra den sista betalningen på min avbetalningsplan till riverty, problemet är att jag kommer tyvärr inte lösa det men i juli så kommer jag kunna det. Dom går ej med på att flytta fram betalningen. Så jag undrar om nån vet vad som händer när jag inte betalar dom? Hur många dagar är det innan det går till KF?
Hm, möjligtvis lite hårt av dom om det endast är en betalning kvar.
Sen baseras det ju lite på hur stort skuldbeloppet är, hur du skött avbetalningarna tidigare med mera.

Jag har själv dom också. Jag har antingen betalat enligt planen alternativt att dom gått med på att ge mig anstånd, så jag kanske inte är rätt person att fråga.
Men det går ju inte ”direkt” iväg iallafall.
Dom ger dig ett par dagar efter förfallodatum är jag helt övertygad om, sen brukar det oftast vara upp till ”systemet” att skicka dig vidare direkt eller att avvakta lite. Så allt mellan ett par dagar till en månad skulle jag våga hävda. Men… jag är helt övertygad att du inte kommer att få ett rakt svar från dom.
Utan som sagt mer att dom kommer säga att det beror på systemet.

Kan du betala in lite iallafall? Det hyser ju bättre förhoppningar då för din skull tänker jag.
I annat fall betala bort det väl hos KFM innan det blir utslag då bara.
Hoppas det löser sig.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp