Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Missbrukad kredit hos vilka?

Hej.

Vad innebär missbrukad kredit?

Jag har 10 långivare på UC. Omöjligt att samla atm.

Vilka inkasso bolag har följande och vad blir konsekvenserna av det? Qliro har Sergel, jag har redan Sergel på ett sms lån. Det blev inte missbrukad kredit. Blir Qliro det? Om det inte blir är det ju smartare att skicka in på inkasso och ordna en avbetalningsplan så ser uc bättre ut?

Cashbuddy
Qliro
Fairlo
Entercard kreditkort

Hej.

Vad innebär missbrukad kredit?

Jag har 10 långivare på UC. Omöjligt att samla atm.

Vilka inkasso bolag har följande och vad blir konsekvenserna av det? Qliro har Sergel, jag har redan Sergel på ett sms lån. Det blev inte missbrukad kredit. Blir Qliro det? Om det inte blir är det ju smartare att skicka in på inkasso och ordna en avbetalningsplan så ser uc bättre ut?

Cashbuddy
Qliro
Fairlo
Entercard kreditkort
Misskött kredit är faktiskt bland sämre av anmärkningar man kan få.

Från UC:
  1. Misskött kredit - Om du missköter dina betalningar kan du få en misskött kredit. Den sitter kvar på din upplysning i 3 år (36 månader).
  2. Missbrukat kontokort/kredit – Om du haft ett kontokort/kredit, inte betalt i tid, och fått många påminnelser, finns det en risk för en anmärkning. Den sitter kvar på din upplysning i 2 år (24 månader).
  3. Missbrukat bankkonto – Sitter kvar i ditt register i 3 år.

Entrecard kommer ge misskött kredit
Ang Qliro så verkar inte ens Qliro själva veta om det blir anmärkning eller inte (enligt andra trådar här om Qliro)

Vilka av dina krediter/lån ser du när du loggar in i Kreddy? De kommer ge misskött kredit om du släpper.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp