- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Två år och ja, det påverkar negativt, som en vanlig anmärkning tyvärr, även om man har hög inkomst och bra förutsättningar i övrigt så ställer den till det om man vill t ex köpa ngt på avbetalning.
- Meddelanden
- 1 317
- Mottagna reaktioner
- 248
- Poäng
- 447
Två år och ja, det påverkar negativt, som en vanlig anmärkning tyvärr, även om man har hög inkomst och bra förutsättningar i övrigt så ställer den till det om man vill t ex köpa ngt på avbetalning.
Misstänkte nästan det att de va som en anmärkning. Försöker betala allt som kan ge missbrukad kredit så det ändå är på rätt sida

- Meddelanden
- 273
- Mottagna reaktioner
- 238
- Poäng
- 407
Tre år är det väl ändå på missbrukat bankkonto och misskött kredit? Bara missbrukat kontokort som ligger kvar i två år.
Vad gäller hur illa det är är det nog jämförbart med en anmärkning, typ.
Vad gäller hur illa det är är det nog jämförbart med en anmärkning, typ.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Hur länge ligger en missbrukad kredit kvar på uc? Antar att det är lika illa att ha det som en anmärkning?
Missbrukad kredit ligger kvar i 3 år och är lika illa som en betalningsanmärkning. De enda positiva med dessa dock, är att de endast syns på uc. Tar du tex en bisnode/creditsafe så syns dom inte.

- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Jag skulle tro att missbrukad kredit är värre än en vanlig betalningsanmärkning som härstammar från att man har haft problem med Kronofogden. Det finns ju folk med 0,1 i betyg som har betalningsanmärkningar, enligt UC, men jag tror knappast att man kan ha 0,1 i betyg om man har en missbrukad kredit.
Men det är bara en gissning.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Jag skulle tro att missbrukad kredit är värre än en vanlig betalningsanmärkning som härstammar från att man har haft problem med Kronofogden. Det finns ju folk med 0,1 i betyg som har betalningsanmärkningar, enligt UC, men jag tror knappast att man kan ha 0,1 i betyg om man har en missbrukad kredit.
Jag har missbrukade krediter, men ingen av dom härstammar från problem med kronofogden.

- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Jag har missbrukade krediter, men ingen av dom härstammar från problem med kronofogden.![]()
Nej, det gör de väl aldrig? Kronofogden lånar inte ut pengar...
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Nej, det gör de väl aldrig? Kronofogden lånar inte ut pengar...
Haha, jag läste fel
Läste att missbrukad kredit får man för man haft problem med kronofogden. Därav mitt svar, my bad 

- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Är du säker på att det syns endast om man tar en UC? Så om nån tar wn Creditsafe eller en Bisnode så syns den inte alls?Missbrukad kredit ligger kvar i 3 år och är lika illa som en betalningsanmärkning. De enda positiva med dessa dock, är att de endast syns på uc. Tar du tex en bisnode/creditsafe så syns dom inte.![]()
För Credigo och Easycredit kommer rapportera in min skuld till UCs missbruksregister inom kort.
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Jaha vem fick du hos?Japphelt säkert! Haft mina över 2 år nu. Och har aldrig visats på bisnode eller creditsafe
![]()
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Missbrukade krediter menar du ?Jaha vem fick du hos?
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Yes precisMissbrukade krediter menar du ?
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Jag fick av brixo ( 2 st ) ett för merax och ett för flexkontot. Så de registrerades som 2, även om de är samma bolag.Yes precis
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.