Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Misslyckad utmätning= Personlig konkurs?

Hej, När KFM nu kommer försöka göra en utmätning på mig kommer de att misslyckas då jag inte längre har någon fast inkomst, utan jobbar timmar och plockar ut max 7000:-/månad.

Innebär detta att smslåne-hajarna kommer ansöka om att sätta mig i konkurs? Har läst på lite om detta och det verkar ju inte fylla någon som helst vettig funktion?!
Vad sägs?

Ja den möjligheten finns ju att det gör. Sen vet jag inte hur vanligt det är att sms-långeföretag sätter privatpersoner i konkurs.

Angående vettigheten i det hela så finns det väl en poäng ur fodringsägarens synvinkel om de inte vill avskriva skulden. Då du får en personlig förvaltare som försöker att betala tillbaka så mycket som möjligt på skulden genom att sälja saker och även ansvara för hushållets ekonomi.

Ja den möjligheten finns ju att det gör. Sen vet jag inte hur vanligt det är att sms-långeföretag sätter privatpersoner i konkurs.

Angående vettigheten i det hela så finns det väl en poäng ur fodringsägarens synvinkel om de inte vill avskriva skulden. Då du får en personlig förvaltare som försöker att betala tillbaka så mycket som möjligt på skulden genom att sälja saker och även ansvara för hushållets ekonomi.

Fast jag äger verkligen ingenting av värde, har aldrig drivit företag och bor i en lite studentlägenhet. Jag räknar med att kunna bli skuldfri hos kfm inom två år så hoppas dom inte är alltför snabba med konkandet..

Men om det nu skulle gå så långt, hur fungerar det rent praktiskt då.. ? Jag måste väll ändå få lov att betala hyra och liknande.. annars kan man ju lika väl ge upp :eek:

jag tycker du ska vända dig till kronofogden och fråga
om de har en utmätning på dig komemr det ju dras lite från din lön när du jobbar
ärd et en misslyckad utmätning händer inget utan dina skulder ligger kvar och dom kommer fortsätta kräva dig

Skulle vilja påstå att som vanlig löntagare (eller rättare sagt inte driver eget företag) är extremt sällsynt att man blir råkar ut för att bli föremål för en personlig konkurs. Men jag kan mycket väl tänka mig att det hotas om det precis som att "rättsliga åtgärder" används för att trycka på lite.
Kan inte fogden hitta pengar att mäta ut så lär inte en konkursförvaltare har mycket större lycka.

Skulle vilja påstå att som vanlig löntagare (eller rättare sagt inte driver eget företag) är extremt sällsynt att man blir råkar ut för att bli föremål för en personlig konkurs. Men jag kan mycket väl tänka mig att det hotas om det precis som att "rättsliga åtgärder" används för att trycka på lite.
Kan inte fogden hitta pengar att mäta ut så lär inte en konkursförvaltare har mycket större lycka.

Exakt vad jag tänkte.. Har redan fått lite alla möjliga hot om bland annat konkurs från diverse inkassobolag.. och detta gäller skulder som inte ens gått till utslag hos kfm ännu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp