Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Mitt liv rasar – sambon lämnar mig på grund av mina skulder

Viktig medlem
Poäng: 62
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Nu så blir jag lämnad av min sambo och barnens far. Han har inte vetat om mina skulder och tog detta så hårt, han tycker det är ett stort svek vilket det är. Jag är så så så ledsen.
Jag straffas nu med att ha mina små barn varannan vecka. Flyttar om två veckor till lägenhet. Tur i oturen att jag har kontakt som inte gjort kreditupplysning så fick lägenheten direkt.
Jag är så ledsen, jag har schabblat bort min livskamrat efter 11 fina år tillsammans.
nu har jag inte ens råd att fira påsk med barnen, allt kommer bli oerhört torftigt. Hos deras pappa finns båt, fyrhjuling och roliga saker. Hos mig blir det inte ens ett påskägg i år.
Hur kunde jag göra så här? Jag hatar mig själv så innerligt mycket just nu.
Lyckades teckna elavtal trots skuldssaldo.
har ännu ingen löneutmätning.
Min bil är värd ca 50000, jag hoppas jag får behålla den så jag kan köra barnen till skolan som ligger på landet.
Fiber i lägenheten så behöver inget bredbandsavtal. Men tv-kanaler behöver mina barn. Vart kan man teckna ett basutbud med skuldsaldo?

Har ni nu haft 11 bra år tillsammans och han lämnar för en sån här sak, istället för att stötta dig, så visar väl det vilken typ av människa han egentligen är.
Visst sveket tar säkert hårt, men har man levt ett bra liv tillsammans så löser man problemet, både med medel och tilliten.

Har ni nu haft 11 bra år tillsammans och han lämnar för en sån här sak, istället för att stötta dig, så visar väl det vilken typ av människa han egentligen är.
Visst sveket tar säkert hårt, men har man levt ett bra liv tillsammans så löser man problemet, både med medel och tilliten.
Vissar även tvärtom med. Ljugit och undanhållt saker så vad gör det rätt? Varför ska inte hans känslor räknas och han ska bara förlåta?

Nu så blir jag lämnad av min sambo och barnens far. Han har inte vetat om mina skulder och tog detta så hårt, han tycker det är ett stort svek vilket det är. Jag är så så så ledsen.
Jag straffas nu med att ha mina små barn varannan vecka. Flyttar om två veckor till lägenhet. Tur i oturen att jag har kontakt som inte gjort kreditupplysning så fick lägenheten direkt.
Jag är så ledsen, jag har schabblat bort min livskamrat efter 11 fina år tillsammans.
nu har jag inte ens råd att fira påsk med barnen, allt kommer bli oerhört torftigt. Hos deras pappa finns båt, fyrhjuling och roliga saker. Hos mig blir det inte ens ett påskägg i år.
Min bil är värd ca 50000, jag hoppas jag får behålla den så jag kan köra barnen till skolan som ligger på landet.
Fiber i lägenheten så behöver inget bredbandsavtal. Men tv-kanaler behöver mina barn. Vart kan man teckna ett basutbud med skuldsaldo?
Tråkigt att höra been There done that:( håll ut så blir det bättre med tiden och lösningar kommer!
Finns kanske roligare saker hos pappan just nu men är inte allt som räknas. Är inga problem att teckna några basutbud eller streaming tjänster.

Att fortsätta leva under en lögn är inte bättre för livet på sikt även om det känns tungt nu såklart. Försök fokusera på det praktiska i tillvaron och var glad för att barnen har det materiella "tryggat" via pappan. Det kan ju kännas orättvist och jobbigt men ger dig ju också chansen att just inte stressa över det basala för barnen (i alla fall om mannen är lite schysst).
Har du en väg fram till skuldfrihet eller hur ser din prognos för att betala av skuldsaldo hos KFM ut?

Vissar även tvärtom med. Ljugit och undanhållt saker så vad gör det rätt? Varför ska inte hans känslor räknas och han ska bara förlåta?
Självklart blir det en negativ reaktion i affekt men har man hållt ihop såpass länge så betyder väl det något.

Verkligen jättetråkigt. Men bra att du fick lägenhet mm.. att det finns roligare saker hos pappa just ju är ju nåt dina barn får nytta av. Kul för dom, de mår säkert dåligt i allt detta med. Men du kommer igen.
Min sambo förlät o lovade att inte mina skulder spelade någon roll men behandlar mig rätt illa emellanåt både hemma o när vi är bland vänner så kanske är detta det bästa för dig just nu.. lycka till med allt!

Vilket jävla as till pojkvän. Du mår bättre utan svinet tro mig.

Jag har skuldsanering själv så jag har knappast några pengar.

Men skicka PM till mig och jag skippar en utgång den här månaden och kan betala dina barns påskägg och något så att ni kan få en trevlig stund ihop.
Kan swisha dig alterantivt gör jag en banköverföring om du inte vill outa dig.

Tänk på att när en dörr i livet stängs - då öppnas en annan!!

Oväntat att den som förts bakom ljuset är den som gör fel i de flestas ögon...
Ser ni likadant på otrohet?

Nej och inte på styckmord heller. Eller våldtäkt. Eller pedofili.

Vad i helvete har att knulla med en annan kvinna eller man att göra med ekonomiska förehavanden?

Den här jävla what aboutismen är patetisk.

Nej och inte på styckmord heller. Eller våldtäkt. Eller pedofili.

Vad i helvete har att knulla med en annan kvinna eller man att göra med ekonomiska förehavanden?

Den här jävla what aboutismen är patetisk.
Det kanske inte handlar om handlingen, utan om sveket?
Hålla två tankar i huvudet samtidigt är inte helt lätt?

Det kanske inte handlar om handlingen, utan om sveket?
Hålla två tankar i huvudet samtidigt är inte helt lätt?

Det är för att du kommer in med en massa off topic som är rentav trams. Om du ska blanda in otrohet - då kunde du lika väl dragit in mord i det hela och fråga om vi hade resonerat liknande om hon hade styckmördat mannen.

Eller tillhör du skaran som tycker att det är befogat att splittra en familj om man tar bort en låt ifrån respektives spotify-lista också? Det är ju faktiskt ett svek!!

Men du tycker alltså att det är likställt om din fru har ett kreditkort (eller 15) som att hon hade knullat med grannen Mustafa eller Torsten? Du hör ju själv hur det låter?

Det är för att du kommer in med en massa off topic som är rentav trams. Om du ska blanda in otrohet - då kunde du lika väl dragit in mord i det hela och fråga om vi hade resonerat liknande om hon hade styckmördat mannen.

Eller tillhör du skaran som tycker att det är befogat att splittra en familj om man tar bort en låt ifrån respektives spotify-lista också? Det är ju faktiskt ett svek!!

Men du tycker alltså att det är likställt om din fru har ett kreditkort (eller 15) som att hon hade knullat med grannen Mustafa eller Torsten? Du hör ju själv hur det låter?
Nej jag tycker inte att det är likställt.

Men jag tycker inte heller att man ska recensera andra vuxna människors vuxna beslut.

Vissa förlåter otrohet, andra inte.

Känner för övrigt en man vars fru höll en rättsprocess hemlig till dess hon skulle infinna sig på anstalt för avtjäning.
De är fortfarande ett par. Jag hade kanske inte gjort samma val.

Men det är ju fortfarande irrelevant både rättsprocessen, och otroheten. Det är inte vad tråden handlar om. Förstår inte varför du drar upp massa saker som inte har med detta att göra?

Man kan naturligtvis tycka att det är fel utav TS och att det är befogat utav mannen att lämna henne - man kan också tycka tvärtom.

Men att skriva som du gjorde "hade ni förlåtit otrohet också" eller vad du skrev är ju bara tramsigt för som du själv säger är det inte likställt.

Jag tror helt seriöst att 999 utav 1000 personer på en skala hade tyckt att otrohet är värre än det här.

Men det är ju fortfarande irrelevant både rättsprocessen, och otroheten. Det är inte vad tråden handlar om. Förstår inte varför du drar upp massa saker som inte har med detta att göra?

Man kan naturligtvis tycka att det är fel utav TS och att det är befogat utav mannen att lämna henne - man kan också tycka tvärtom.

Men att skriva som du gjorde "hade ni förlåtit otrohet också" eller vad du skrev är ju bara tramsigt för som du själv säger är det inte likställt.

Jag tror helt seriöst att 999 utav 1000 personer på en skala hade tyckt att otrohet är värre än det här.
Och det till trots är det min fullständiga övertygelse att det finns folk på detta forum som har förlåtit otrohet.

Detta är ett forum för diskussion, tycker du att det jag skriver är alldeles för off topic, anmäl inlägget och undvik att svara.

Men då blir det heller ingen diskussion.

Och varför skulle din åsikt vara rätt, samtidigt som min är "tramsig"?

Någonstans förstår jag att han är djupt sviken. Även om jag önskade han kunde se med lite mer blida ögon på det.

Tråkigt att höra been There done that:( håll ut så blir det bättre med tiden och lösningar kommer!
Finns kanske roligare saker hos pappan just nu men är inte allt som räknas. Är inga problem att teckna några basutbud eller streaming tjänster.
Tack då vet du vad jag går igenom.
toppen, gäller det hos Telia och alla jättarna med?

Att fortsätta leva under en lögn är inte bättre för livet på sikt även om det känns tungt nu såklart. Försök fokusera på det praktiska i tillvaron och var glad för att barnen har det materiella "tryggat" via pappan. Det kan ju kännas orättvist och jobbigt men ger dig ju också chansen att just inte stressa över det basala för barnen (i alla fall om mannen är lite schysst).
Har du en väg fram till skuldfrihet eller hur ser din prognos för att betala av skuldsaldo hos KFM ut?
Ångesten är sjukt hög.
vet ej just nu. Antingen om jag ska kämpa med avbetalningar och försöka lösa det akuta som ligger hos kf eller helt enkelt släppa allt för utmätning men är sjukt rädd de tar min bil

Verkligen jättetråkigt. Men bra att du fick lägenhet mm.. att det finns roligare saker hos pappa just ju är ju nåt dina barn får nytta av. Kul för dom, de mår säkert dåligt i allt detta med. Men du kommer igen.
Min sambo förlät o lovade att inte mina skulder spelade någon roll men behandlar mig rätt illa emellanåt både hemma o när vi är bland vänner så kanske är detta det bästa för dig just nu.. lycka till med allt!
Förstår, tror ärligt aldrig min sambo hade behandlat mig som en jämlik igen heller så det hade nog ändå kraschat med tiden.

Men skicka PM till mig och jag skippar en utgång den här månaden och kan betala dina barns påskägg och något så att ni kan få en trevlig stund ihop.

Men fina du. Du behöver dina pengar själv då. Jag ska inte inte vara en parasit för någon annan.
jag hoppas det, tack och lov att en hel del möbler var mina så vi har iaf det viktigaste såsom sängar och soffa. Livet måste bli bättre. Hur mkt skulder har man för en skuldsanering?

Oväntat att den som förts bakom ljuset är den som gör fel i de flestas ögon...
Ser ni likadant på otrohet?
Jag vet att jag gjort fel och skadat tilliten allvarligt. Mitt stora fokus nu är en god samarbetsförmåga för våra barns skull.
Otrohet är enligt mig ännu vidrigare men alla ser vi olika på saker

Och det till trots är det min fullständiga övertygelse att det finns folk på detta forum som har förlåtit otrohet.

Detta är ett forum för diskussion, tycker du att det jag skriver är alldeles för off topic, anmäl inlägget och undvik att svara.

Men då blir det heller ingen diskussion.

Och varför skulle din åsikt vara rätt, samtidigt som min är "tramsig"?

Det är inte din åsikt om det som TS skriver om som är fel. Du får naturligtvis tycka att hennes man gjorde rätt som lämnade henne.
Det är kanske min åsikt som är fel.

Det jag ställer mig frågande till är varför du blandar in otrohet och sen någon som skulle in i fängelse.

Det är ju faktiskt hårresande. Du kunde likaväl skrivit att du kör en Audi eller Tesla. Samma relevans. Det vill säga ingen alls.

Men fina du. Du behöver dina pengar själv då. Jag ska inte inte vara en parasit för någon annan.
jag hoppas det, tack och lov att en hel del möbler var mina så vi har iaf det viktigaste såsom sängar och soffa. Livet måste bli bättre. Hur mkt skulder har man för en skuldsanering?

Hur gammal är du?
Vad tjänar du i månaden?
Hur mycket skulder har du?

Kom ihåg att det är som mörkast innan gryningen!
Tufft nu men nu börjar vändningen.

Hur gammal är du?
Vad tjänar du i månaden?
Hur mycket skulder har du?

Kom ihåg att det är som mörkast innan gryningen!
Tufft nu men nu börjar vändningen.
37
39700 på heltid (jobbar 95 just nu men får gå upp igen)
Skulder ca 400000

37
39700 på heltid (jobbar 95 just nu men får gå upp igen)
Skulder ca 400000

Lämnade han dig för att du TOTALT hade 400.000 i skuld? Sinnessjukt. Trodde du hade miljonbelopp.

Tyvärr tror jag att du har aningen svåra möjligheter att få skuldsanering när du på har så "Lite" i lön sett till din inkomst. Men osvuret är bäst.

Det du istället borde göra är att samla ihop allt du har till 1 aktör som ger dig en bättre chans. Svea kanske eller Plus1 kanske kan vara ett alternativ.

Lämnade han dig för att du TOTALT hade 400.000 i skuld? Sinnessjukt. Trodde du hade miljonbelopp.

Tyvärr tror jag att du har aningen svåra möjligheter att få skuldsanering när du på har så "Lite" i lön sett till din inkomst. Men osvuret är bäst.

Det du istället borde göra är att samla ihop allt du har till 1 aktör som ger dig en bättre chans. Svea kanske eller Plus1 kanske kan vara ett alternativ.
Ja han tycker jag har mörkat det här för länge och hur jag än förklarar lånespiralen med alla räntor tror han att jag spenderat pengar på lyx när allt jag förklarar är att jag bara släcker bränder till olika små banker.

Mmm, det svåra är att få en borgenär. Funderar på extrajobb med. Kanske något på kvällstid de veckor jag inte har barnen. Frågan är bara vad ?

Jag vet att jag gjort fel och skadat tilliten allvarligt. Mitt stora fokus nu är en god samarbetsförmåga för våra barns skull.
Otrohet är enligt mig ännu vidrigare men alla ser vi olika på saker
Ja kan ni föra samtal om hur ni skall samarbeta för att barnen inte skall känna skuld i det hela så är ju mycket vunnet. En mamma och en pappa som bryr sig trots separation är ju att ta föräldraansvar trots att känslorna säkert svallat .
Din kommun kan säkert ge dig svar och erbjuda hjälp hur du skall gå vidare för att få rätsida på ekonomin.

Det är inte din åsikt om det som TS skriver om som är fel. Du får naturligtvis tycka att hennes man gjorde rätt som lämnade henne.
Det är kanske min åsikt som är fel.

Det jag ställer mig frågande till är varför du blandar in otrohet och sen någon som skulle in i fängelse.

Det är ju faktiskt hårresande. Du kunde likaväl skrivit att du kör en Audi eller Tesla. Samma relevans. Det vill säga ingen alls.
Jag tycker att det relevanta är vilket svek man är beredd att förlåta och att detta är upp till var och en.

Du tycker inte att det är relevant, det tycker jag.

Hålla med om att vi inte håller med varandra?

I övrigt har jag bara kommenterat de som har kommenterat, inte något annat.

Är inte lön och inkomst samma sak? (Min fetning)

Hur mycket av dina skulder ligger hos KF? Hur ser din UC ut? Vart har du alla lån? 400000kr är en del ja men det går att lösa och kanske även undvika utmätning. Har du större lån? Anmärkning?

Är inte lön och inkomst samma sak? (Min fetning)

Lite i lån skulle det stå.

Sen vete sjutton hur KFM resonerar för jag har lite dålig koll om det är något underhållsbidrag/barnbidrag osv involverat och om man tar med det i beräkningen.

Men i grova drag verkar TS har 80% utav sin årsinkomst totalt i lån och det känns spontant som en förhållandevis låg summa för att inte kunna regleras inom hyfsad närtid.

Håller med Terry. Hade 2 miljoner i lån innan skuldasanering, ljög, spelade, osvosv. Frugan blev vansinnig med all rätt. Idag är vi lyckligare än någonsin.

Hade jag kysst en annan kvinna hade hon däremot lämnat mig direkt.

Pengar är bara pengar det går alltid att ordna med tiden. Men kärlek är kärlek.

Jag hoppar på detta med. Bidrar gärna med en slant! :)

Skicka pm. Jag bidrar gärna med en slant till påsk med :)

Beklagar att du har hamnat i denna situationen och hoppas du kan bygga upp det igen.

Det är dock viktigt att du förstår också att du har låtit din partner leva i en lögn, du måste få höra det och förstå att du har ju inte bara satt din sambo en svår sits men du har samtidigt riskerat dina barn i det hela. Ni har ju levt ihop i tron att ni har en bra vardag och ni kan ta hand om eran familj men tyvärr har det inte varit sanningen och hur hårt det än låter så är det du som har orsakat det.

Du kanske borde ge personen lite utrymme för att samla sina tankar om det hela. Du har ändå trots allt satt hela ditt hushåll på risk genom att ljuga och undanhålla viktig och kritiskt information.

Detta är inte någon peka finger tävling så förstå mig rätt men du behöver höra kritiken för att förstå vad för skada det har gjort. Men man kan alltid komma tillbaka och bygga om på nytt. Kämpa på!

Tråkigt att höra. Blev själv lämnad efter 13 år så vet hur det känns. Förstår att han blir arg men att lämna dig för 400 000 kr i skuld tycker jag är tragiskt. Ni kunde lätt fixa det tillsammans ned till exempel samlingslån.
Jag förstår mig inte på sånna människor som din sambo. Vi alla gör fel val i livet ibbland. Förstår att han blir besviken och att du har sårat honom men det är ingen katastrof. Allt går att lösa eller i alla fall försöka. Speciellt om man har barn... jag skulle aldrig kunna lämna min partner för det där. Älskar man personen är allt annat oviktigt. Jag hadde blivit besviken men man löser allt bara man vill...

Hoppas verkligen du fixar allt nu, du har i alla fall barn och någon som alltid kommer bry sig om dig.

Hur mycket av dina skulder ligger hos KF? Hur ser din UC ut? Vart har du alla lån? 400000kr är en del ja men det går att lösa och kanske även undvika utmätning. Har du större lån? Anmärkning?
Hej. Cirka hälften av dem är hos kf nu. Har fått ett par anmärkningar.

Beklagar att du har hamnat i denna situationen och hoppas du kan bygga upp det igen.

Det är dock viktigt att du förstår också att du har låtit din partner leva i en lögn, du måste få höra det och förstå att du har ju inte bara satt din sambo en svår sits men du har samtidigt riskerat dina barn i det hela. Ni har ju levt ihop i tron att ni har en bra vardag och ni kan ta hand om eran familj men tyvärr har det inte varit sanningen och hur hårt det än låter så är det du som har orsakat det.

Du kanske borde ge personen lite utrymme för att samla sina tankar om det hela. Du har ändå trots allt satt hela ditt hushåll på risk genom att ljuga och undanhålla viktig och kritiskt information.

Detta är inte någon peka finger tävling så förstå mig rätt men du behöver höra kritiken för att förstå vad för skada det har gjort. Men man kan alltid komma tillbaka och bygga om på nytt. Kämpa på!
Vet du vad, jag förstår att jag behöver höra kritiken och har gjort det en tid nu.
Läs mitt första inlägg igen så ser du att jag inte skyller på någon annan. Jag ligger dock på botten nu, livet är riktigt tufft och tragiskt och jag vet inte om man då måste tala om hur värdelös jag är upprepade gånger. Jag är redan smärtsamt medveten om vad jag gjort och förstört.

Håller med Terry. Hade 2 miljoner i lån innan skuldasanering, ljög, spelade, osvosv. Frugan blev vansinnig med all rätt. Idag är vi lyckligare än någonsin.

Hade jag kysst en annan kvinna hade hon däremot lämnat mig direkt.

Pengar är bara pengar det går alltid att ordna med tiden. Men kärlek är kärlek.
Åh heja er kärlek. Underbart!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp