• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mitt viktigaste vägval

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Aja, känns otroligt kontra produktivt. Men inte förvånad Sveriges rätts system är så sjukt dåligt.

En polisutredning har ju inte så mycket att göra med fordringsförhållanden. Skulle det vara en avgörande punkt så skulle ju sambon i det här fallet kunna åka på att betala allt om en åklagare valde att lämna åtalseftergift..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rustaplopp12

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
13
Poäng
42
Min sambo är rätt orolig inför rättegång och sådant. Jag har läst lite runt på nätet om att målsägande kan välja att ej medverka längre i utredningen. Vad händer ifall hon meddelar polisen att hon ej vill medverka längre?
Hur ställer det till för lånen på hennes namn?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Min sambo är rätt orolig inför rättegång och sådant. Jag har läst lite runt på nätet om att målsägande kan välja att ej medverka längre i utredningen. Vad händer ifall hon meddelar polisen att hon ej vill medverka längre?
Hur ställer det till för lånen på hennes namn?

Nu är det inget polisen beslutar om, men det kommer ju knappast underlätta om hon inte hjälper till. Jag kan tänka mig att ni kan se fram emot huvudförhandling någon gång till våren.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp