- Meddelanden
- 710
- Mottagna reaktioner
- 287
- Poäng
- 447
Okej därför det gick bra för mig jag hade 3 innan och bytte till HallonHar alltid haft 3 och de var inga problem att byta till ny mobil och uppdaterade till en ny router. Verkar inte göras ngn kreditupplysning när man är befintlig kund.
Har skuldsanering

- Meddelanden
- 3 492
- Mottagna reaktioner
- 2 294
- Poäng
- 1 557
Det verkar vara så på Tele2 med. Jag köpte ny mobil nyligen och det togs ingen kreditupplysning. Har i och för sig inget på den som skulle hindrat köpet, men det togs ingen.Har alltid haft 3 och de var inga problem att byta till ny mobil och uppdaterade till en ny router. Verkar inte göras ngn kreditupplysning när man är befintlig kund.
Har skuldsanering
- Meddelanden
- 149
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 72
De tog UC på mig men var ändå inga problem. Detta var för två år sedan. Har dock köpt ut mig så idag har jag Vimla (hade Hallon innan)Har alltid haft 3 och de var inga problem att byta till ny mobil och uppdaterade till en ny router. Verkar inte göras ngn kreditupplysning när man är befintlig kund.
Har skuldsanering
- Meddelanden
- 1 542
- Mottagna reaktioner
- 805
- Poäng
- 747
Du missförstodOkej därför det gick bra för mig jag hade 3 innan och bytte till Hallon![]()
Zoolie bytte inte operatör.- Blev medlem
- 29 mars 2019
- Meddelanden
- 710
- Mottagna reaktioner
- 287
- Poäng
- 447
Nej jag missförstod inte…men Hallon ägs av 3Du missförstodZoolie bytte inte operatör.

- Meddelanden
- 1 542
- Mottagna reaktioner
- 805
- Poäng
- 747
Aaaah! Fattar!Nej jag missförstod inte…men Hallon ägs av 3![]()
- Meddelanden
- 2 800
- Mottagna reaktioner
- 1 253
- Poäng
- 1 027
Någon som vet om Telenor tar en kreditupplysning för befintlig kund vid tecknande av ny lur?
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 98
- Poäng
- 267
Jag kan i alla fall bekräfta att jag fick mobil+abonemang med skulsaldo hos hallon, därför tror jag på @Svart KaffeHåller med och visst är det märkligt men förstår fortfarande inte varför man misstror..fattar inte vad jag skulle vinna på det?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.