• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Modhi Inkasso till Fogden

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hej!

Modhi skickade mitt ärende till inkasso, och fick delgivnings kvitto från kronofogden igår.
Ringde upp dom då det hade blivit en miss med att uppträtta en ny avbetalningsplan, och dom meddelande att dom kunde dra tillbaka det ifall jag betalade in 1000kr.

Frågan är bara hur processen med anmärkning går till? Får jag garanterat en anmärkning nu?
Hon jag pratade med sa att så länge dom kunde dra tillbaka ärendet inom 10 dagar från delgivning så borde det inte ske, men lät lite tveksam.
Någon som har bra koll?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Du får ingen anmärkning. Om du fått föreläggandet igår så släng det bara. Betala 1000 kr till Modhi så är saken ur världen.
Anmärkning får du om du skriver under föreläggandet och skickar in och inte betalar 1000 kr inom 10 dagar fr datumet du skrev på föreläggandet. Då får man utslag/anmärkning.

Så betala 1000 kr och kontrollera efter 4-5 dagar att de fått pengarna och återkallat ärendet hos Kf.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Du får ingen anmärkning. Om du fått föreläggandet igår så släng det bara. Betala 1000 kr till Modhi så är saken ur världen.
Anmärkning får du om du skriver under föreläggandet och skickar in och inte betalar 1000 kr inom 10 dagar fr datumet du skrev på föreläggandet. Då får man utslag/anmärkning.

Så betala 1000 kr och kontrollera efter 4-5 dagar att de fått pengarna och återkallat ärendet hos Kf.
Tack så mycket!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
PS Du har väl inte skrivit under och skickat iväg kvittot?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp