Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Muntlig förberedelse tingsrätt hjälp

Hej

Jag har muntlig förberedelse hos tingsrätten imorgon för mitt lån som jag kommer kunna lösa inom en månad ungefär.

Utöver sjukdom, vad finns det för legitima behov för att få den flyttad. Ange att man anlitat ett ombud och således få en ny tid?

Ni som har erfarenhet av detta hjälp mig gärna. Jag vill inte undvika att göra rätt för mig men har inte psykisk förmåga att gå till rätten imorgon och kommer som sagt kunna lösa mitt lån inom en månad

Tack för tips

Du kan alltid begära att få mer tid (du behöver rådgöra med ombud, få fram underlag från bank etc.). Inte säkert att du får mer tid, men försök.
Sjukdom är såklart ett annat giltigt skäl.

Men akta dig från att inte höra av dig till TR, då finns risken för en tredskodom, vilket innebär en anmärkning!

Du är ute väldigt sent, kommer inte att vara möjligt att boka om MuF'en (speciellt nu när alla tingsrätter har stängt för idag). Det krävs laga förfall om man är oförhindrad att närvara, ofta kan sjukdom och familjeangelägenheter utgöra laga förfall (t.ex. begravning). Vad du kan testa att göra är att kontakta tingsrätten direkt imorgon bitti och meddela att du är sjuk, sedan behöver du gå till vårdcentralen för att få ett sjukintyg. Skicka intyget snarast till tingsrätten så får du helt enkelt hoppas på att de godtar underlaget och därefter bokar in ny tid.

Men min rekommendation är att du faktiskt dyker upp, det är inte så farligt. Företagets ombud närvarar oftast per telefon så du slipper i 95% av fallen möta ombudet personligen. Tingsrätten vill endast veta hur båda parter ställer sig till målet och oftast förs förlikningssamtal där ombudet sannolikt går dig tillmötes att betala skulden om en månad.

Svaranden (du i det här fallet) ska alltid infinna sig personligen, men du kan alltid fråga om du kan närvara per telefon då det är Corona-tider.

Inom en månad?

Ring två dagar innan och säg att du har Covid-19 symtom.

Det gjorde det för min polare iallafall. Han skulle upp i rätten för fortkörning nu förra månaden och skulle infinna sig vid Karlskrona (?) tingsrätt.

Slutade med att skitet blev uppskjutet 3-4 månader.

Hej

Jag har muntlig förberedelse hos tingsrätten imorgon för mitt lån som jag kommer kunna lösa inom en månad ungefär.

Utöver sjukdom, vad finns det för legitima behov för att få den flyttad. Ange att man anlitat ett ombud och således få en ny tid?

Ni som har erfarenhet av detta hjälp mig gärna. Jag vill inte undvika att göra rätt för mig men har inte psykisk förmåga att gå till rätten imorgon och kommer som sagt kunna lösa mitt lån inom en månad

Tack för tips

Hur gick det för dig? Dök du upp i tingsrätten?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp