• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 854
Mottagna reaktioner
7 225
Poäng
4 807
Japp jag förstår :) men det finns lite risker med det där också känner jag, låt säga att det är flera aktörer som vill ha in pengar och man bara har råd med någon enstaka, då kanske andra hinner till KF hur man än försöker.
Ja så är det, därför passar inte denna metoden alla, jag t ex har inte haft möjlighet att använda den förrän nu när ekonomin blivit lite mer stabil. Under flera år har det inte funnits en enda extra krona. allt har gått till att hålla huvudet precis precis ovanför vattenytan och knappt det har jag lyckats med vissa månader. Så då har snöbollsmetoden inte varit aktuell alls.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 854
Mottagna reaktioner
7 225
Poäng
4 807
Innan man bestämmer sig för att köra snöbollsmetoden då borde man granska sin ekonomi och se om det finns utrymme att lägga ner mer pengar än nödvändigt på skulder. Jag skulle rekommendera spara före snöbollsmetoden om man t ex har några hundra kr över i månaden, tills man har en liten buffert om tanden går sönder eller bilen pajar och liknande. För han man ingen buffert alls och ngt oförutsett händer och man tvingas ta ett dyrt sms lån så är den negativa spiralen i gång igen och man skuldsätter sig ännu mer.
Så tänker jag i alla fall. Har man inga marginaler så tycker jag att det är bäst att betala så lite som möjligt på alla sina skulder och se till att inget går till kf och försöka lägga undan nån hundring i månaden. Ökar marginalerna då har man fler valmöjligheter.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 854
Mottagna reaktioner
7 225
Poäng
4 807
Ngn som lyckats få fryst ränta (alt sänkt) hos Svea på Everyday+ och/eller Flexlimit?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 799
Mottagna reaktioner
2 650
Poäng
1 857
Svea vill inte göra det, tyvärr, måste kanske gå längre tid?
Ja det tog nått år innan dom började ta det mot kapitalet först ! Sen räntan frös dom efter ca 1.5 år ! Men tycker det verkar vara en massa sur kärringar som jobbar där faktiskt , tycker dom alltid är otrevliga när man maila dom o så
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 854
Mottagna reaktioner
7 225
Poäng
4 807

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 799
Mottagna reaktioner
2 650
Poäng
1 857
Hm… ligger hennes hos Svea?
Då får jag prova igen och se vad de säger.
Ska bara fråga dem om Flexlimit, får vänta ett tag med Everyday+
Jag tror det är så att när dom tog över fordran så frös dom räntan själv ! Står det fortfarande flexlimit hos dig ? Eller Svea bank ? Yes den ligger hos Svea med !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp