• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

När en har skuldsanering...

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag blir mest irriterad och tappar orken. Är en glad o positiv person i grunden men energin äts sakta upp.

Vill ju inte tjata om att få pengar utan borde vara naturligt. Hade det varit tvärtom hade hon inte behövt betala nått till hushållet och jag hade hjälpt så mycket det gått

ja detta maler på i skallen...
Hade lämnat direkt faktiskt om jag varit dig :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Är ju lite bakbunden så länge skuldsaneringen pågår. Bostad är inte direkt lätt att få just nu. Vi lever typ två olika liv just nu..

tack för erat stöd!!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Är ju lite bakbunden så länge skuldsaneringen pågår. Bostad är inte direkt lätt att få just nu. Vi lever typ två olika liv just nu..

tack för erat stöd!!
Du får hålla ut dom 2 åren och sen komme du känna dig fri , jag personligen hade nog inte stannat efter dom 2 åren för jag tycker man ska ställa upp för varandra :) jag hade ställt upp om skulderna stod i min sambos namn såklart :)
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 831
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Riktigt trist att läsa! Har hon inte koll på äktenskapsbalken? Som gift är man faktiskt försörjningspliktig. Och det handlar om att se till att båda makarna lever på samma standard, inte bara överlever.
Jag har också skuldsanering och har en man som inte har inkomster så det är jag som måste dela med mig. Nu kan vi ju inte leva på någon vidare hög standard, men jag ser ju ändå till att vi alla får det vi behöver. Är nog mest snål mot mig själv tyvärr.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Riktigt trist att läsa! Har hon inte koll på äktenskapsbalken? Som gift är man faktiskt försörjningspliktig. Och det handlar om att se till att båda makarna lever på samma standard, inte bara överlever.
Jag har också skuldsanering och har en man som inte har inkomster så det är jag som måste dela med mig. Nu kan vi ju inte leva på någon vidare hög standard, men jag ser ju ändå till att vi alla får det vi behöver. Är nog mest snål mot mig själv tyvärr.
Fint skrivet faktiskt , så känner jag också oftast att även när man inte ha så mycket pengar att jag hellre köper det min sambo behöver eller vill ha :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Det är svårt att komma med råd och åsikter utan bakgrund.
Har din fru vetat om dina ekonomiska problem hela tiden.?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 117
Mottagna reaktioner
2 499
Poäng
1 557
Alltså helt ärligt, gifta eller inte, så månar man väl om varandra? Min sambo köpte kläder, skor och en massa annat när jag hade löneutmätning, det var inte tu tal om att jag skulle komma i trasiga, urtvättade kläder och skor när han för det mesta går klädd i kostym. Han ville att jag skulle vara lika fin. Nu när jag är skuldfri och har mer pengar än honom så ger jag tillbaka, genom att betala för honom. Skulle skämmas ögonen ur mej om den ene kommer fin och den andre knappt har råd med nya skor... man hjälps åt.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Alltså helt ärligt, gifta eller inte, så månar man väl om varandra? Min sambo köpte kläder, skor och en massa annat när jag hade löneutmätning, det var inte tu tal om att jag skulle komma i trasiga, urtvättade kläder och skor när han för det mesta går klädd i kostym. Han ville att jag skulle vara lika fin. Nu när jag är skuldfri och har mer pengar än honom så ger jag tillbaka, genom att betala för honom. Skulle skämmas ögonen ur mej om den ene kommer fin och den andre knappt har råd med nya skor... man hjälps åt.

Exakt !! Gifta eller ej är ingen ”issue” ens...
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Alltså helt ärligt, gifta eller inte, så månar man väl om varandra? Min sambo köpte kläder, skor och en massa annat när jag hade löneutmätning, det var inte tu tal om att jag skulle komma i trasiga, urtvättade kläder och skor när han för det mesta går klädd i kostym. Han ville att jag skulle vara lika fin. Nu när jag är skuldfri och har mer pengar än honom så ger jag tillbaka, genom att betala för honom. Skulle skämmas ögonen ur mej om den ene kommer fin och den andre knappt har råd med nya skor... man hjälps åt.
Helt rätt och om man är gift är det ännu mera självklart att man hjälps åt
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Fast vi vet ju inte vad som ligger bakom och enkom den enas version.
För mig är det också givet att hjälpas åt men det finns ju gränser för allt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp