Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När kan man begära att skulder skrivs med skuldsanering?

Ja, som rubriken lyder. Jag betalade in min sista inbetalning nu i maj månad och i juli gjordes den sista utbetalningen till borgenärerna.

Jag är medveten om att de inte har någon skyldighet att avsluta dem, men Brocc rapporterade för någon vecka sedan in en skuld som numera syns på UC vilket de inte har gjort under hela saneringen. När jag frågade dem så hänvisar de till att min sanering är slut i maj 2027 och att de avslutar den då.

Svea inkasso avslutade direkt när jag påtalade att jag har gjort sista inbetalningen.

Vad är era erfarenheter?

Grattis till att bli klar med betalplanen! :)

Antar att betalplanen är 4 år och skuldsaneringen 5 år. Det stämmer nog att vissa tar bort skulderna först efter skuldsaneringen faktiskt är avslutad. Det är osannolikt men det är inte omöjligt att omprövning kommer under sista året.
Nu tror jag inte man upprättar förlängd betalplan efter den är avslutad vid vanlig inkomstökning och att dom förväntar sig några pengar därifrån. Men skulle man ex få en stor bonus eller ett arv och vara tvungen ompröva engångsbelopp under sista året så vill dom fortfarande kunna ta del av pengarna i en extra utbetalning. Därav tar en del inte bort skulderna förrän skuldsaneringen är helt avslutad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp