Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

När registreras utnyttjad kredit?

Hej.
Jag har ett utrymme om 30tkr hos ferratum som jag kanske behöver utnyttja (inte hela summan). Jag vet att uc brukar hämta uppgifter den sista i månaden, jag tänkte om de gäller lika nu i april när det är helg? Jag vill inte att det ska synas utnyttjad kredit i Maj.

Mvh.

Rapporterna drar iväg runt 3-4e på ny månad till uc. Vill du inte att det ska synas på uc betyget i maj så vänta till 4-5e maj för att va säker.

Behövde samlingslån en gång och betalade in 15.000 på credway en gång i slutet av månaden för att få bättre kreditbetyg. Tog ut pengarna 2a på ny månad.

Då var det för tidigt och fick inte bättre kreditbetyg, kreditengagemanget visade att krediten var fullt utnyttjad.

Fick vänta en månad till. Betalade igen 15000 i slutet av månaden och tog ut pengarna 5e på ny månad.

Då visade kreditbetyget att jag amorterat ca 15000 på mina krediter och det påverkade kreditbetyget positivt senare samma månad när uc uppdaterats.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp