Krediten måste sägas upp först, det tar ett tag till innan det sker, ofta runt 90 dagar. Sen om der blir inkasso eller kfm, det vet bara Luma Finans. Du måste prata med dom, försöka förhandla.fick inkassokrav av credifi, internt. Det står även att de kan gå vidare med rättsliga åtgärder samt att uttag från de andra företagen nu kan begränsas, alltså binly, lumify osv. Trots att jag inte är sen där.
Vad kan jag räkna med nu? KFM?!
Eller skickas det sedan till inkasso?
Är 30 dagar sen, ringt och informerat men så orolig! Alla får ju olika alternativ tydligen.
Omöjligt säkert. Vet inte vad jag ska göra. Får bara panik. Är sjuka summorKrediten måste sägas upp först, det tar ett tag till innan det sker, ofta runt 90 dagar. Sen om der blir inkasso eller kfm, det vet bara Luma Finans. Du måste prata med dom, försöka förhandla.
Vad är den totala summan hos samtliga krediter hos Luma Finans och vad är den totala månadskostnaden? Vad har du i lön?Omöjligt säkert. Vet inte vad jag ska göra. Får bara panik. Är sjuka summor
Runt 90 000Vad är den totala summan hos samtliga krediter hos Luma Finans och vad är den totala månadskostnaden? Vad har du i lön?
Då har du 4000:- att leva på, hyra, mat m.m och det är totalt orimligt. Tycker du lägger fram det till dom och frågar hur deras kreditprövningar är gjorda och hänvisa till konsumentkreditlagen(läs på lite om den med).Runt 90 000
lön på runt 17 000….
månadskostnad 13 000 hos dem