• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När suget och jävulen kommer (spel)

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 585
Mottagna reaktioner
6 158
Poäng
4 147
Har man ett beroende så är det inte så lätt som man tror att stänga av sig själv.
Det är som han skriver, man inbillar sig ”att man ska vinna tillbaka allt”.
Därav att man inte tar steget att stänga av sig, har man inte varit i den sitsen så är det svårt att förstå hur det verkligen är.
Det vet jag, min fd sambo var spelmissbrukare.
Det var inte någon anklagan bara en undran.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DiscoKjell

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Spelpaus. Stängav dig från samtliga sidor du spelat på tidigare (som inte är svenska dvs).
Hittar du en ny sida, så stäng av dig innan du hinner göra en insättning etc etc.
 

Ano1

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
13 Januari 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Köp alkoholfritt då, eller spela bort pengarna om det är viktigt
Du får gärna sitta där och leka bitter besserwisser, men man kan ju tycka att en besserwisser åtminstone har förmågan att förstå en fråga korrekt.
Tråden handlade INTE om förebyggande åtgärder för att undvika spel, det finns det redan massor av info och trådar om.

Ni som förstått inlägget korrekt ska ha ett stort tack!!!
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Har man ett beroende så är det inte så lätt som man tror att stänga av sig själv.
Det är som han skriver, man inbillar sig ”att man ska vinna tillbaka allt”.
Därav att man inte tar steget att stänga av sig, har man inte varit i den sitsen så är det svårt att förstå hur det verkligen är.
Tack för förståelse och stöttning. Har stängt av i perioder innan. Sen tänkt att jag har det under kontroll.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 585
Mottagna reaktioner
6 158
Poäng
4 147
Tack för förståelse och stöttning. Har stängt av i perioder innan. Sen tänkt att jag har det under kontroll.
Det var bara det jag undrade och absolut inget illa.
Jag hoppas att det blir bra nu.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
452
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Det vet jag, min fd sambo var spelmissbrukare.
Det var inte någon anklagan bara en undran.
Nädå jag menade inte att du anklagade. Jag svarade bara det jag tror var svaret på din fråga då jag själv varit ”där” tidigare. Man tänker inte helt logiskt tyvärr när man är i det tillståndet. Det är bara spel som florerar i huvudet dag som natt, men när man väl tar steget och stänger av sig själv är det så jävla skönt. Framförallt är det sömnen och det sociala som blir så mycket bättre, och ekonomin då förstås. Och hela det gör att man blir en helt annan människa
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Nädå jag menade inte att du anklagade. Jag svarade bara det jag tror var svaret på din fråga då jag själv varit ”där” tidigare. Man tänker inte helt logiskt tyvärr när man är i det tillståndet. Det är bara spel som florerar i huvudet dag som natt, men när man väl tar steget och stänger av sig själv är det så jävla skönt. Framförallt är det sömnen och det sociala som blir så mycket bättre, och ekonomin då förstås. Och hela det gör att man blir en helt annan människa
Reflexen säger att spela men det är så skönt att inte göra det! Jag har inget nu jag kan spela på. Nu ska jag ta kontrollen över mig själv igen!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 700
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Du får gärna sitta där och leka bitter besserwisser, men man kan ju tycka att en besserwisser åtminstone har förmågan att förstå en fråga korrekt.
Tråden handlade INTE om förebyggande åtgärder för att undvika spel, det finns det redan massor av info och trådar om.

Ni som förstått inlägget korrekt ska ha ett stort tack!!!
Tack för att jag gärna får göra det. Har inga sådana behov men det var snällt av dig.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Du får gärna sitta där och leka bitter besserwisser, men man kan ju tycka att en besserwisser åtminstone har förmågan att förstå en fråga korrekt.
Tråden handlade INTE om förebyggande åtgärder för att undvika spel, det finns det redan massor av info och trådar om.

Ni som förstått inlägget korrekt ska ha ett stort tack!!!
Ta det med en klackspark. Människan är aldrig trevlig. ”Mest hjälpsamme”…herregud
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp