• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

När suget och jävulen kommer (spel)

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
334
Poäng
497
Tack för responsen. Jo det är helt klart att byta ut beroende mot annat, har alltid tyckt det varit lättare för mig att skademinimera än att sätta upp mål som känns helt enorma eftersom jag lätt ger upp då. Vet inte om jag skulle råda någon annan att tänka så i alla situationer men i just denna så är det som du säger - helt klart billigare med datorspel för några hundra jag kan lägga timmar på än odds och roulette (mina gamla favoriter) om inte annat.
Tack själv.
Du har säkert hört om folk som byter ut rökning mot snus exempelvis.
Du har säkert hört om folk som kanske spelar massor med dator, men ändå går dom ut regelbundet och tränar exempelvis, det kan ju inte jämföras med en som bara är hemma och spelar hela tiden.

Jag tycker du är på rätt bana så länge man tänker alltid på att minimera det och inte eskalera det och nån som kan hålla en ansvarig så att man når upp till dom målen etc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Det finns mängder av trådar om förebyggande och folks resor m.m.
Men ni som lyckas, och har möjligheten att spela, hur gör ni när suget tränger på som mest? När man försöker stå emot, men hjärnan börjar hitta anledningar och ursäkter till att man faktiskt kan spela för någon hundring (vilket lätt blir tusenlappar)
När man druckit en del och det är som lättast att trilla dit.
Gett mig fan på att sluta spela, hade extremt sug igår, lyckades stå emot med nöd och näppe. Ikväll än värre, efter några öl.
Hur lyckas man att inte lyssna på alla sjuka anledningar/idéer om varför det är okej att bara spela "lite"?
Utan spelpaus hade jag aldrig lyckats bli spelfri ….suget finns där hela tiden och för att starta om sin hjärna och få in sunda och friska tankar för att få in nya bra vanor så behöver man ge upp tanken om att bara spela lite, äh en hundring eller två är väl inte så farligt …..ett par minuter senare har man spelat bort tusenlappar. En person som är problemspelare kan inte spela lagom, spärra åtkomsten till spel,jobba med problematiken och grunden till varför behöver vi denna kick/berusning i våra liv. Vad är det jag egentligen söker eller fattas i mitt liv. När man kommit så långt så inser man hur sjuk ens hjärna var och hur jäkla destruktivt man levt. Därefter blir spelsuget mindre :)
 

Ano1

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
13 Januari 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Utan spelpaus hade jag aldrig lyckats bli spelfri ….suget finns där hela tiden och för att starta om sin hjärna och få in sunda och friska tankar för att få in nya bra vanor så behöver man ge upp tanken om att bara spela lite, äh en hundring eller två är väl inte så farligt …..ett par minuter senare har man spelat bort tusenlappar. En person som är problemspelare kan inte spela lagom, spärra åtkomsten till spel,jobba med problematiken och grunden till varför behöver vi denna kick/berusning i våra liv. Vad är det jag egentligen söker eller fattas i mitt liv. När man kommit så långt så inser man hur sjuk ens hjärna var och hur jäkla destruktivt man levt. Därefter blir spelsuget mindre :)
Du har såklart helt rätt i det du skriver. Tack för att du tog dig tid.
Det svåra i att spära sig just nu (även om det såklart vore det bästa) ligger i att det enbart, till 100% är slots som är problemet. Lägger ett stryk ett par gånger om året, kör en Harry med jobbet 1 gång i månaden, ibland mer sällan. Far till sthlm för lite livpoker 1-2 gånger om året. Inget av de senare är ett måste eller har någonsin orsakat problem eller triggande av annat spel.
Därav skulle jag vilja kunna lär mig säga nej till dessa jävla slot, eller som Cranved sa "va spelfri på riktigt" inte tvingat pga spelpaus.
Det är möjligt det inte går och man inser det en vacker dag.
Eller så går det, och en av vägarna är att utforska möjligheten att ta reda på hur andra lyckas stå emot suget i stundens hetta, när möjligheten att spela finns.
Tack för att du tog dig tid,än en gång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp