• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När suget slår på

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag har varit med om den känslan genom åren. Sååå skönt när man inte ens tycker det är kul längre. När spelet inte bekommer mig. När jag inte skulle få för mig att betala en krona på spel.

Jag har varit spelfri under flera år periodvis. Ordnat upp ekonomin så att jag inte har haft någon kredit på något företag. Betalat ALLT på direkten,ingen avbetalning. 250.000:- på sparkontot.

Men se upp,det är när man
är som starkast som det är lättast att åka dit igen! :confused:

Hoppas och TROR på dig! Fortsatt lycka till!:)
Så rätt du har..och jag är väl medveten om riskerna för återfall. Kommer att fortsätta att gå på möten på föreningen för Spelberoende. Dels för att inte glömma och även för att jag tycker det ger mig så mycket att få ta del av medmänniskors kamp för att bli Spelfria. Jag kan dela med mig av mina erfarenheter när det ser hopplöst ut. Spelberoende är jag livet ut men jag tänker fortsätta på min Spelfria väg.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Det är fruktansvärt tragiskt. Undrar dock varför ingen uppmuttrar mamman att ta tag i sitt medberoende. Hon borde fått hjälp med att lära sig säga nej om hon vill rädda sin son.

Man blir nog fartblind. Ett tips är att lyssna på Rättegångspodden - Fan och hans moster.
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Man blir nog fartblind. Ett tips är att lyssna på Rättegångspodden - Fan och hans moster.
Det är säkert så men det verkar som om mamman i detta fallet har bidragit stort till att han kunnat fortsätta spela, dessutom har han varit flertalet ggr på behandling, dem borde också kunna erbjuda anhörigstöd. Fast det har dem kanske och hon har kanske fått stöd men inget som belystes i artikeln eftersom det handlade om just sonens problematik.
Tack för tipset, ska kika på podden du föreslog :)
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Uppnått delmål, känns fantastiskt även om jag fortfarande står och stampar på ruta 1 när det kommer till skulderna. I dagarna passerade min skuld 800k. När jag släppte allt till kfm -17 så var min skuld på 623k .. ökat rejält och utan sanering kommer jag aldrig kunna ta mig ut detta. Har ett par veckor kvar innan besked om jag får inledande på skuldsanering eller inte ....hoppas hoppas så jag kan få ett slut på det eländet!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
800.000 är ganska mycket pengar. Men det handlar delvis om din ålder och lön kan man tycka, vad har du i årsinkomst? Hur gammal är du?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Nu har jag dålig koll på alla dina räntor, andra utgifter och dylikt.
Men tänk som så här. Låt säga att KFM resonerar som så att du hade kunnat betala 15.000 i månaden i 10 år.
Det motsvarar 1.800.000.

Sen visst dina lån är säkert dåliga och gör att 15.000 kanske inte hade räckt? Jag vet inte!
Men mitt bästa tips i ditt läge är alltid ha en plan B. Jag har lärt mig den hårda vägen, det blir sällan som man hoppas på.

Jag håller dock tummar och tår för att din ansökan går igenom, keep us posted!
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Nu har jag dålig koll på alla dina räntor, andra utgifter och dylikt.
Men tänk som så här. Låt säga att KFM resonerar som så att du hade kunnat betala 15.000 i månaden i 10 år.
Det motsvarar 1.800.000.

Sen visst dina lån är säkert dåliga och gör att 15.000 kanske inte hade räckt? Jag vet inte!
Men mitt bästa tips i ditt läge är alltid ha en plan B. Jag har lärt mig den hårda vägen, det blir sällan som man hoppas på.


Jag håller dock tummar och tår för att din ansökan går igenom, keep us posted!

Har skit lån och där ligger 22st, så 15000 fördelat på 22 blir ca 680Kr på varje skuld, +-0
2018 har jag betalat 122000 i bara ränta, får tillbaka ca 30000kr på skatten som kfm tar och varje skuld kommer då att få ca 1400 som knappt kommer vara märkbart då räntan slukar det mesta.
Har en plan B, att om något år försöka få ett samlingslån som min sambo får ta åt mig så jag blir av med skitlånen. Vi har diskuterar detta många ggr och även om jag helst hade sluppit dra in någon annan i det men ibland har man inget val, sambon tjänar på det eftersom som det ser ut nu så får sambon redan täcka det mesta. Får behålla ca 6000kr och i längden pallar man inte med det. Hade varit bättre om kfm inte behövt lägga små summor på varje skuld utan istället fått slut betala de skulderna med högst ränta men som tidigare nämnt så har jag ju själv satt mig i skiten och då får jag också försöka ta mig ur skiten på ngt vis.
Om jag får avslag så Kommer jag att ansöka om ny sanering, iaf ett par ggr tills jag inte pallar längre ...

Jag ska hålla er uppdaterade :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp