• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När uppdateras UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Söker du lån (förfrågan) så syns förfrågan direkt på UC.
Däremot listas inte lånet förrän som Terry säger vid nästa UC uppdatering.

Slutbetalar du innan månadsskiftet så syns det i nästa UC uppdatering runt den 15:e

Så det är BARA den 15:e ens UC-score uppdateras, eller uppdateras det lite närsomhelst också (tex när FF försvinner etc)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Så det är BARA den 15:e ens UC-score uppdateras, eller uppdateras det lite närsomhelst också (tex när FF försvinner etc)
Det är endast krediterna som uppdateras den 15:e och det kan leda till att kreditbetyget ändras. FF försvinner exempelvis direkt och påverkar därmed betyget direkt. Info från deklarationen kommer oftast in några dagar efter slutskattebeskedet. Så summasumarum så är det lite olika beroende på vilken uppdatering det handlar om.
 
D

Denzo

Gäst
Poäng: 0
Skuldsaldo hos kronofogden som är slut betalt via utmätning de 25e uppdateras den 15e med?
 
H

hannapannak

Gäst
Poäng: 0
Hur kan man göra om man skulle vilja ansöka om ett kreditkort eller liknande, och inte vill vänta till den 15:e nästa månad? Jag har betalat av ett större lån som sänkte mitt kreditbetyg ganska mycket, kan man intyga det och på så sätt få godkänt? Jag som student skulle vilja ansöka att vara nyckelkund student hos Swedbank och få ett kreditkort som säkerhet typ när jag reser utomlands etc.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hur kan man göra om man skulle vilja ansöka om ett kreditkort eller liknande, och inte vill vänta till den 15:e nästa månad? Jag har betalat av ett större lån som sänkte mitt kreditbetyg ganska mycket, kan man intyga det och på så sätt få godkänt? Jag som student skulle vilja ansöka att vara nyckelkund student hos Swedbank och få ett kreditkort som säkerhet typ när jag reser utomlands etc.
Menar du att lånet tidigare försämrat ditt kreditbetyg mycket? Hur kan du veta det? Lån påverkar vanligtvis inte kreditbetyget så mycket.
 
H

hannapannak

Gäst
Poäng: 0
Hm, ja det var det jag antog iallafall. Jag har inga andra betalningsanmärkningar och jag tycker jag har skött allting bra, så jag blev förvånad att jag inte hade något bra kreditbetyg. Så därför drog jag slutsatsen att det var pga lånet. Jag är ganska ny till det här, så jag har väl bara antagit vissa saker. Sen är jag ju student också (visserligen med ett extrajobb) så det kan väl vara det som sänker det, eller?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hm, ja det var det jag antog iallafall. Jag har inga andra betalningsanmärkningar och jag tycker jag har skött allting bra, så jag blev förvånad att jag inte hade något bra kreditbetyg. Så därför drog jag slutsatsen att det var pga lånet. Jag är ganska ny till det här, så jag har väl bara antagit vissa saker. Sen är jag ju student också (visserligen med ett extrajobb) så det kan väl vara det som sänker det, eller?
Vad har du för deklarerad inkomst och hur mycket hade du i lån senast? Vad har du för kreditbetyg?

När betalade du bort lånet?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Hur kan man göra om man skulle vilja ansöka om ett kreditkort eller liknande, och inte vill vänta till den 15:e nästa månad? Jag har betalat av ett större lån som sänkte mitt kreditbetyg ganska mycket, kan man intyga det och på så sätt få godkänt? Jag som student skulle vilja ansöka att vara nyckelkund student hos Swedbank och få ett kreditkort som säkerhet typ när jag reser utomlands etc.

Gillar du inte att vänta så är inte Swedbank det bästa stället att skaffa kreditkort hos. När jag gjorde det nyligen (via nätet) så fick jag meddelade inom någon timme att ansökan var beviljad, sedan tog det ungefär tre veckor innan jag hade kort och kod i handen. Annars är jag nöjd, vettiga förmåner och första året gratis om man är nyckelkund.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp