Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När upphör utmätning av lön efter besked om inledande skuldsanering

Jag hjälper en vän som precis fått besked om inledande skuldsanering men när upphör utmätning av lön? Denne har tittat på lönespec för mars och det ser ut som det kommer dras även denna månad trots att det annonserats i POIT. Någon som har erfarenhet av detta så vore jag tacksam då denne verkligen behöver de extra kronor som skulle bli om utmätningen upphör.

Ja det upphör.

Fick besked idag att min kompis får behålla hela mars lönen :), då gäller det att lägga undan pengar nu då. Någon som vet hur lång tid det tar innan förslag om betalplan kommer?

1-2 månader om ingen invänder mot skuldsaneringen, då kan det ta betydligt längre tid, och även resultera i att det blir avslag.

3 månader tog det för mig, jag fick mitt beslut nu i januari. Inga invändningar. Tog ca 1 1/2 månad från inledande till betalplanen kom. Grattis till din vän :) och lycka till!

Går det fortare för dom nu att påbörja handläggningen av ärenden om skuldsanering? Har haft löneutmätning i ett år nu och håller på och ska ta tag i en skuldsaneringsansökan. Har idag 420000 i skuld hos kfm och med det dom tar på min lön kommer jag aldrig bli skuldfri så nånstans känns det som att möjligheterna finns att man får igenom en ansökan.

Stod 9 månader när jag kollade för nån vecka sen. 11 månader till beslut. Har du tur kommer du få besked efter nya lagen.

Går det fortare för dom nu att påbörja handläggningen av ärenden om skuldsanering? Har haft löneutmätning i ett år nu och håller på och ska ta tag i en skuldsaneringsansökan. Har idag 420000 i skuld hos kfm och med det dom tar på min lön kommer jag aldrig bli skuldfri så nånstans känns det som att möjligheterna finns att man får igenom en ansökan.
Här kan du läsa om den nya lagen::http://statskoll.se/nyheter/ny-lag-ger-fler-skuldsanering/ och http://www.dn.se/ekonomi/fler-far-skuldsanering/ . Lycka till

3 månader tog det för mig, jag fick mitt beslut nu i januari. Inga invändningar. Tog ca 1 1/2 månad från inledande till betalplanen kom. Grattis till din vän :) och lycka till![/QUOTE

Hej,, jag har en fråga, jag har lönutmätning 8 månader nu kan man ansöka skuldsanering ?

Hej, undrar om skuldsanering. Jag har lönutmätning nu ca 8 månader tror ni kan man ansöka skuldsanering ?
Tacksam för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp