- Meddelanden
- 32
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 42
Det värsta med alla skulder är inte att jag inte har råd med vissa saker, även om det är jobbigt tidvis. Jag nöjer mig med enkel, billig mat och storkok. Jag behöver inte nya kläder hela tiden eller göra dyra saker för att ha roligt, även fast man ibland känner att man vill kunna köpa vissa saker. Jag har blivit van med tanken att "lyx" och det där lilla extra är något som är ouppnåeligt för mig, iallafall tills att jag är skuldfri.
Jag tycker att det är skammen. Att inte våga berätta för folk i sin närhet om situationen. Det finns inte på min karta att berätta för mina föräldrar hur sitationen ser ut, jag vågar helt enkelt inte trots att jag vet att de inte skulle bli arga på mig. jag är rädd för utanförskap. Jag är rädd för att bli "daddad" och bli exkluderad när någon planerar något som kostar pengar för "det där har han inte råd med".
Har du berättat om din situation för dina nära? När vågade du göra det?
Har du inte berättat om din situation för dina nära? Varför har du inte gjort det?
Jag tycker att det är skammen. Att inte våga berätta för folk i sin närhet om situationen. Det finns inte på min karta att berätta för mina föräldrar hur sitationen ser ut, jag vågar helt enkelt inte trots att jag vet att de inte skulle bli arga på mig. jag är rädd för utanförskap. Jag är rädd för att bli "daddad" och bli exkluderad när någon planerar något som kostar pengar för "det där har han inte råd med".
Har du berättat om din situation för dina nära? När vågade du göra det?
Har du inte berättat om din situation för dina nära? Varför har du inte gjort det?
även om det tar emot så rekommenderar jag dig berätta