Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nära inkasso - Prioritera vilka?

Undrar vilka jag ska prioritera:

Total belopp:
- smspengar 25,000
- Klarna 17,000
- TF bank 50,000
- Qliro 30,000 (sambons)
Dem är nära inkasso: 3 månader back
(Qliro 2 månader sen med månadsfaktura men dem skrev om uppsägning)
När det gäller inkasso, om man får nå bra avbetalningsplan eller inte från dem här?

Jag har mer lån och krediter men dem är inte lika nära inkasso.
Jag får inga mer lån och har ingen medlånetagare.

Beror lite på hur man tänker. Exempelvis tycker jag att du borde prioritera att betala smspengar för du kommer annars skickas till Arvato Finance (Gothia Inkasso) de är ganska hårda och sannolikheten att du får en tuff avbetalningsplan är ganska stor så det kan vara negativt å ena sidan. Å andra sidan så blir du av med lånet snabbare då säkert. Klarna tycker jag du borde släppa iallafall, de brukar ha ganska dyra månadskostnader och du lär få ett ganska milt inkassobolag som exempelvis Sileo Kapital eller liknande. Qliro tycker jag du borde släppa också, det kostar dig väl endel?

tänk att Qliro ger missbrukad kredit vid inkasso.

Vi ska försöka ha sambon bra betyg ett tag till iaf. Han har en anmärkning som försvinner i Augusti. Han ska försöka på samlingslån då men inte säkert det går. Betyget kan försämras då anmärkningen försvinner. Han har ganska många förfrågningar.

Mina lån och krediter är ganska körda, om det inte händer ett mirakel. Behöver ett extra jobb eller samlingslån.

Skulle definitivt om möjligt betala bort en med högst ränta, om det går som sagt.

Klarna skulle jag släppa till inkasso. Alltid själv fått välja summa att betala varje månad.

Klarna skulle jag släppa till inkasso. Alltid själv fått välja summa att betala varje månad.
Jag får låta klarna gå till inkasso, reder inte ut detta. Samt min psykiska hälsa drabbas. Hoppas bara inte det hamnar hos allektum.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp