• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Någon annan som tänker tillbaka?

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Rätt uppfattat, totalt 6 delgivning och 2 anmärkningar men 0 skulddaldo. Inte har det bråttom inte men som Hope777 säger så är många krediter under uppsägning. Verkar vara ett slags konsumentskydd att de måste harva med inkasso o samtal etc en 3-4 månader innan de får skicka hela klabbet till KF. Känns dom skatten nu i juni är räddad Vart fall, för en drägligare sommar :)

Härligt att höra Helmer - skatten alltså!
Hade Du allehanda lån såsom krediter och sms lån oxå?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Rätt uppfattat, totalt 6 delgivning och 2 anmärkningar men 0 skulddaldo. Inte har det bråttom inte men som Hope777 säger så är många krediter under uppsägning. Verkar vara ett slags konsumentskydd att de måste harva med inkasso o samtal etc en 3-4 månader innan de får skicka hela klabbet till KF. Känns dom skatten nu i juni är räddad Vart fall, för en drägligare sommar :)
Får man fråga vilka du har lån hos? Undrar också varför det inte händer något med vissa krediter..
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Får man fråga vilka du har lån hos? Undrar också varför det inte händer något med vissa krediter..
Jag har ett par större blanco lån och de allra flesta sms lån makan ha. Ser i hen röd tråd i varför det drar ut på tiden men en sak fattar jag att bolagen sätter i system att skicka om och om igen för att få anledningar att lägga på rena maffia avgifterna. Vissa av kölpnen typ ett sms lån på drygt 20K har typ fördyöubblats. Helt sjukt att det får gå till på det där sättet.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Rätt uppfattat, totalt 6 delgivning och 2 anmärkningar men 0 skulddaldo. Inte har det bråttom inte men som Hope777 säger så är många krediter under uppsägning. Verkar vara ett slags konsumentskydd att de måste harva med inkasso o samtal etc en 3-4 månader innan de får skicka hela klabbet till KF. Känns dom skatten nu i juni är räddad Vart fall, för en drägligare sommar :)

Det är väl antagligen ganska lönsamt för dem att dra ut på det, eftersom räntan förmodligen är mycket högre nu när du inte betalar enligt överenskommen plan? Så brukar det vara. Så det är nog mer på grund av det än på grund av någon omtanke om konsumenten som de segar sig. Du kan ju tänka på det när du njuter av semesterpengarna...
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Får man fråga vilka du har lån hos? Undrar också varför det inte händer något med vissa krediter..
Jag har alla du kan tänka dig o nu börjar det dunka in fett med KF delgivningar då merparten av mina krediter är uppsagda enligt de klassiska 3-4 månader.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Jag har alla du kan tänka dig o nu börjar det dunka in fett med KF delgivningar då merparten av mina krediter är uppsagda enligt de klassiska 3-4 månader.
Hos mej blev det nästan ”spöklikt” tyst i mob och tomt i brevlådan...så nu är väl det mesta uppsagt förstår...så den tomma lådan är väl lugnet före stormen...
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Riktigt tufft. Förstår att ekonomin styr min hälsa enormt mycket, klarar knappt längre...
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Söndag är slut! Hoppas alla är nöjda med veckan. Imorgon börjar en ny vecka-nya möjligheter och nya mål.

Självklarhet- inget Spel
Träna måndag, tisdag, torsdag.
Jobba helg.

När veckan är slut så är jag närmare mitt mål än före veckan!
Vi alla där ute nu kämpar vi. Är bara vi själva som vet vad som är rätt för oss själva.
 
Senast ändrad:

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Söndag är slut! Hoppas alla är nöjda med veckan. Imorhon börjar en ny vecka-nya möjligheter och nya mål.

Självklarhet- inget Spel
Träna måndag, tisdag
Match torsdag
Jobba helg.
Bra skrivet Pala87, många sådana väckor som du just beskrev kommer att ge oss livet tillbaka. Det kommer att ta tid men vi kommer att fixa det. Trevlig och spelfri vecka med jobb och aktiviteter önskar jag er alla.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Bra skrivet Pala87, många sådana väckor som du just beskrev kommer att ge oss livet tillbaka. Det kommer att ta tid men vi kommer att fixa det. Trevlig och spelfri vecka med jobb och aktiviteter önskar jag er alla.

Jag har deppat för mycket och tänkt på dåtid alldeles för länge. Hur mycket jag än vill tillbaka och få saker ogjorda så är det en omöjlighet.

Saker har hänt och det kanske hade en anledning? Jag testade på att spela ordentligt och skuldsatte mig med över en årslön. Jag måste leva i nuet och göra det bästa av situationen och gå framåt. Är nöjd och tacksam över mina 6 senaste månader.

Jag har slutat tänka på vad andra tycker. Samhället och personer är riktigt duktiga på att påpeka och snacka skit om andra. Speciellt vad folk har och vad folk inte har. Men dom har ingen aning om min livssituation så dom kan aldrig intala vad som är rätt eller fel för mig. Jag vet vad som är rätt för mig och vilken väg jag ska gå. Jag vet mitt mål!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp