Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon expert på att se om allt står rätt till med avbetalningar? Se hit :)

Hej alla!
Jag har äntligen börjat komma på fötter igen och tagit tag i alla räkningar och dylikt. fick låna en lite större summa och skulle börja beta av räkningar så kontaktade alla företag för att se över lånen.
nu till mitt problem! (Möjligtvis stämmer allt men ja får de inte att gå ihop)

jag fick ett lån hos nc finance i oktober 2017. Ett lån på 20.000 under 5 år. tyvärr missköttes lånet men har sedan mars 2019 skött betalningarna utan problem.
kontaktade dom nu för att se över summan och de säger att lånet i dagsläget ligger på 21350. ÄR detta möjligt! Mars förra året låg lånet på 22.500 (cirkus). Sedan dess har ja betalat 648kr/månaden utan försening och den är nere på 21350.
ÄR detta sant?!? Lurar dom mig? men månad ser jag att amorteringen är på 1 kr?
är de här något fuffens eller är dessa sjuka lån såhär hemska?

Du borde be om specifikation på vad det är du har betalt. Om det är förseningsavgifter, påminnelseavgifter eller vad det är som gjort att lånet inte minskat. Betalar man efter ”lägsta belopp att betala” så blir det ofta väldigt ofördelaktigt. Då kan räntan och förutsättningarna ändras i helt fel riktning!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp