• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Någon som fått sina skattepengar ?

Mathias

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
3 Maj 2015
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Nu kan åtminstone inte jag logga in på mitt skattekonto... Får väl hoppas det är grejer på gång. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

1508

V.I.P
Poäng: 122
Blev medlem
26 Maj 2013
Meddelanden
824
Mottagna reaktioner
35
Poäng
122
Då gör du något fel ! Det funka
 

Mathias

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
3 Maj 2015
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
1
Poäng
12
Jag gjorde som jag alltid gör, dvs rätt :) och det fungerade inte då. Men nu funkade det igen. :p
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Är nästan 100 på att utbetalningen har synts hos skatteverket innan de har dykt upp på kontot.
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
En fråga.. Har en del som är precis på väg till skuldsaldo.. Men ifall utbetalningarna ska göras till helgen och det inte hinner bli skuldsaldo imon då borde jag få pengarna va eller kommer dem hålla lite på min utbetalning kanske?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 843
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
En fråga.. Har en del som är precis på väg till skuldsaldo.. Men ifall utbetalningarna ska göras till helgen och det inte hinner bli skuldsaldo imon då borde jag få pengarna va eller kommer dem hålla lite på min utbetalning kanske?


Dom kan inte hålla på något för att det "kanske ska bli skuldsaldo". Skatteverket kollar elektroniskt med KFM om det finns skuld eller inte, så länge inte verkställigheten är registeread hos kfm, vilket brukar ske 1-5 dgr efter utslaget meddelats, så finns inget för verkställighet och då finns det alltså ingen anledning får skatteverket att skicka pengar till kfm
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 843
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
1508 har ju ringt Skatteverket :
"Jag har pratat nu med Skatteverket och han menar jag ska kolla i slut från den veckan , fram mot nästan veckan på mitt lönekonto.
Om vi har tur får vi pengarna på Fredag !
Det har dom gjort ofta pga att det är annars för mycket att betala ut allt vecka 24 !
Dessutom har det hänt flera gånga att folk fick skattepengarna till skolavslut = att man kan festa"

Jag förstår inte riktigt vad "det har dom gjort ofta pga att det annars för mycket att betala ut allt vecka 24" innebar?

Sen, har skatteverket fått i uppdrag att ta någon sorts alkoholpolitisk hänsyn innan man betalar ut skatten..? Det var nyheter för mig, var finns den informationen att läsa?
 

1508

V.I.P
Poäng: 122
Blev medlem
26 Maj 2013
Meddelanden
824
Mottagna reaktioner
35
Poäng
122
För två eller tre år ( minns inte mer riktig ) då har dom betalat ut tidigare pengarna , fram för en helg , pga att dom vill undervika att får strul med datoren.
Dessutom är det tyvärr här i Sverige så att " någon " bestämma över dig.
Och för att volk ska vara nöjd betala dom pengarna som en överraskning tidigare ut.

Nu skratter du men tyvärr är det så.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 843
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
För två eller tre år ( minns inte mer riktig ) då har dom betalat ut tidigare pengarna , fram för en helg , pga att dom vill undervika att får strul med datoren.
Dessutom är det tyvärr här i Sverige så att " någon " bestämma över dig.
Och för att volk ska vara nöjd betala dom pengarna som en överraskning tidigare ut.

Nu skratter du men tyvärr är det så.

Första meningen: Fungerar skatteverkets datorer bättre före eller efter en helg, eller menar du något annat?

Förra året fick jag pengarna dagen före eller samma dag som studenten..
Jo det finns en riksdag och regering som inte gör annat om dagarna än att bestämma saker, jag undrar då fortfarande, var finns det att läsa om att skatteverket ska ta hänsyn till när det är skolavslutning innan dom skeppar iväg skatteåterbäringen. Jag tycker det låter jätteintressant och vill gärna läsa om det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp