• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon som fick stor skatteåterbäring med sitt underskott av kapital?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Det stämmer det du säger angående fusket Bramserud, att skattefuska i Sverige dessutom är förenat med livsfara...

Fast kanske inte, för om jag skriver massa avdrag och hoppas på det bästa, typ körersättning fast jag åkt taxi eller buss eller liknande. Då kan man väl i princip skylla på att man inte visste?

Just i dessa sammanhang vete fan om det är förenat med brottslig aktivitet att fuska på skatten.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Om inte jag missminner mig så kan du ändra de fem senaste deklarationerna, alltså sex år bakåt i tiden.

(Men det kan även Skatteverket, så om man skulle råka ha fuskat, så tar det lång tid innan man kan vara säker på att det lyckades.)

Tack... Värt att kolla antar att många fler bolag slarva med redovisningen till skatteverket förr.

Jag har aldrig fuskat just för det skulle va så pinsamt att åka fast.

När jag åkte "egen" bil förr till jobbet så drog jag av mindre än jag kunde göra för säkerhetskull... Så de får gärna kika... ;)
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Måste man plocka ut pengarna ifrån sitt skattekonto eller kan man låta dom stå där ett par år?
Inte för att jag personligen tänkt göra det utan undrar utav nyfikenhet bara.

Ja man kan låta de ligga kvar. Min gubbe har låtit sina vara kvar och fyllas på i 6 år nu.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Kapar tråden och undrar... vad är bäst för UC:t? Få tillbaka mycket på räntorna och betala ner kreditkorten MEN då få ett stort underskott av kapital eller strunta i att få tillbaka på räntan och ha ett så lågt underskott av kapital som möjligt?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Kapar tråden och undrar... vad är bäst för UC:t? Få tillbaka mycket på räntorna och betala ner kreditkorten MEN då få ett stort underskott av kapital eller strunta i att få tillbaka på räntan och ha ett så lågt underskott av kapital som möjligt?

Varför skattejämkar du inte om du har så mycket att få tillbaka? Då slipper du utnyttja kreditkorten lika mycket...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp