Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som har en robottdammsugare?

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 747
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Meddelanden
22 852
Mottagna reaktioner
16 192
Poäng
10 747
Hej,

Tänkte införskaffa en robottdammsugare nu på black friday.

Helst en som "tvättar" golven också.

Har någon här en robot idag?

Tips?

Budget : Jag vet inte för dom verkar ju kosta allt mellan 1 000 och 30 000 men kan man få någonting vettigt för 2-3.000?

Hej,

Tänkte införskaffa en robottdammsugare nu på black friday.

Helst en som "tvättar" golven också.

Har någon här en robot idag?

Tips?

Budget : Jag vet inte för dom verkar ju kosta allt mellan 1 000 och 30 000 men kan man få någonting vettigt för 2-3.000?
Dreame d20 plus kan jag rekommendera. Vi har den och tycker den funkar bra.

Kan dela in huset/lägenheter i zoner och bestämma vilken zon som ska rengöras vid olika tillfällen

Jag brukar göra det. Men ytterst små mängder. Blir så skummigt annars har jag märkt

Man kanske skulle hålla koll på denna på Black Friday. 3990 är kanske en tusenlapp över min budget :D

Känner den av om det är en matt, en dörrkant och dylikt?

Man kanske skulle hålla koll på denna på Black Friday. 3990 är kanske en tusenlapp över min budget :D

Känner den av om det är en matt, en dörrkant och dylikt?
Ja den känner av det och anpassar sig själv efter det. Mycket smidigt!

D9 Max Gen2 har Vi, fungerar klockrent. Dock osäker på pris och tillgång numera…

Jag vill ha den som kan plocka undan småsaker också, men typ 20k är väl häftigt.
Har en roborock som skurar lite i tömmer skräpet själv när den åker och laddar.

Jag vill ha den som kan plocka undan småsaker också, men typ 20k är väl häftigt.
Har en roborock som skurar lite i tömmer skräpet själv när den åker och laddar.
Den är cool. Men undrar om det är så bra som dem säger. Klarar den av att lyfta värst mycket grejer

Dreame L10S Plus robotdammsugare​

Denna kör vi´. Super nöjd och tömmer själv osv.
Körde roborock innan. Mer nöjd med denna just nu :)

Den är cool. Men undrar om det är så bra som dem säger. Klarar den av att lyfta värst mycket grejer
Vänta ett par år så finns det en som även diskar, byter olja på bilen, ordnar fotbad, blandar gin och tonic och fixar deklarationen när den ändå är ute och åker en sväng.

Är väl sugkraften som avgör hur effektivt en robotdammsugare städar och bättre kraft betingar ju högre pris. En robotdammsugare i prisspannet 1000_1500kr fån Jula bör nog undvikas.
om man som jag har två våningar att städa hur gör man då med basstationen och ev. tömning ? Flyttar allt mellan våningarna?

Dreame är säkert ett bra val, har själv en Dreame skaftdammsugare för ytlig städning och är helnöjd.

Vad är det förresten för karta som ska ställas in jag bor förvisso på 138 kvm men det är en lägenhet och inget hus och det är ett plan.

Kan tillägga att jag vill ha det för att mina barn smular fan ta mig över hela jävla lägenheten och det är mer riskakor på golvet än i magen när dom käkar och jag själv äter nötter och dylikt så jag är så in i bomben trött på dammsuga 15 gånger per dag :D

Vad betalade du? Köpte du den på den sidan som du länkar?
Vad är det förresten för karta som ska ställas in jag bor förvisso på 138 kvm men det är en lägenhet och inget hus och det är ett plan.
Betalade 3 590 kr, yes.

138 kvm det var en stor lägenhet. Jag tror den max klara ca 90 kvm, sen kör den själv och laddar för att sedan fortsätta. Har samma problem som du att barn sprider runt med mat och har märkt att man kör köket extra ofta. Andra rum mindre ofta.

Kartan. Första körningen så scannar den av allt och du får en karta i appen. På den kartan kan du ställa in förbjudna områden, var mattor är (som den kan suga extra på), köksbord och du kan sätta ut virtuella väggar plus annat. Typ som bifogat.

Bilagor

• tapo-map-cleaner.webp
    tapo-map-cleaner.webp
    60.2 KB · Visningar: 19
Betalade 3 590 kr, yes.

138 kvm det var en stor lägenhet. Jag tror den max klara ca 90 kvm, sen kör den själv och laddar för att sedan fortsätta. Har samma problem som du att barn sprider runt med mat och har märkt att man kör köket extra ofta. Andra rum mindre ofta.

Kartan. Första körningen så scannar den av allt och du får en karta i appen. På den kartan kan du ställa in förbjudna områden, var mattor är (som den kan suga extra på), köksbord och du kan sätta ut virtuella väggar plus annat. Typ som bifogat.

Kul rum, icke 90 graders vinklar är humor när det ska möbleras.

Vår bostad är mellan era i storlek. Den åker tillbaka och tvättar moppar och sånt ett par gånger. Ställer man in att den ska köra dubbelt och extra allt så åker den och laddar en sväng tror jag.

Den skurar golv i köket varje natt så slipper man kladd från barn där på golvet.

Men ni som har en robot, slipper ni helt att använda en "vanlig" dammsugare?

Eller kör man roboten ofta men sen kompletterar lite mer sällan med en riktig?

Det behöver kompletteras emellanåt.
Vräker du ner 2 kg ris på golvet löser inte roboten det så bra tex.

Men ni som har en robot, slipper ni helt att använda en "vanlig" dammsugare?

Eller kör man roboten ofta men sen kompletterar lite mer sällan med en riktig?
Precis som lasseman säger plus att man får ta manuellt på svåråtkomliga ställen. Under soffan bakom soffan osv.

Testade på utspilld mjölpåse en gång. Blev mycket efterjobb den gången...

hahaha den måste ju skyflat mycket åt sidorna?!

Nej, den spred ut det omsorgsfullt i halva bostaden. Jämt och fint lager. Tog ju bara någon sekund så hade den fyllt behållaren, sen ...ja..

Nu är det min tur. Min gamla Electrolux har gjort sitt efter nästan 10 år. Handtaget är trasigt, jag får starta den manuellt och ett av munstyckena har gått sönder. Det är dags för en ny.
Jag bor i en 2:a på ca 40 kvm med hårda golv och inga besvärliga mattor, inga husdjur. Det blir lite dammigt från ventilation, vägar och byggarbeten i närheten eftersom jag bor rätt långt ner (2a våningen), så jag dammsuger relativt ofta och därför har jag bestämt mig för att nästa köp blir en robotdammsugare.

Funderar på om jag ska kämpa vidare till Black Friday och hoppas på att få en deal där, ungefär som @Terry_ gjorde, eller funderade på.

Vad bör man satsa på för prisklass och funktioner? Jag vill gärna ha bra kvalitet så den håller länge. Helst så lite manuellt pill som möjligt, behöver däremot inte de mest avancerade funktionerna.
Moppning och automatisk tvätt av mopparna låter bra, så den kan skura 1-2 gånger i veckan som du har @Lasseman, är det mycket man betalar extra för det?

Har ni några tips på modeller? Några tillbehör man behöver köpa?
Är ni som har robotdammsugare nöjd med era och hur länge har ni haft dom?

Senast ändrad:
Oj, priserna ändras hela tiden. Den vi har verkar gå på 7k på netonnet.
Inga tillbehör direkt. Möjligen kit för att byta borstar och så. Jag bytte nyligen lite borstar men något av dem har nog varit med sedan Blackweek 24.

Ska ju finnas någon som kan plocka upp saker också. Den skulle vara drömmen.
Som det är nu kan man skicka iväg Roland på ett ambitiöst städuppdrag med flera moment när man drar på kontoret för att på väg till kontoret få veta att han verkar hittat en socka eller något och fixat stopp pga den och städat klart i väntan på att nån fixar...

Roborock qrevo s heter den som äter sockar här.
Tack för svaren - Läst lite recensioner ikväll och många verkar rätt enade om att den sockåtervinningsanläggningen med städfunktion du har är den man ska ha: Roborock Qrevo S (I varje fall om man vill ha skur-funktion)
Lite över vad jag vill lägga idag. Kollade dock prishistoriken på prisjakt och inte helt ovanligt att den går ner 2000 kr till 4990 kr på rea. Får ha lite koll på den och invänta black week eller annan rea

Tack för svaren - Läst lite recensioner ikväll och många verkar rätt enade om att den sockåtervinningsanläggningen med städfunktion du har är den man ska ha: Roborock Qrevo S (I varje fall om man vill ha skur-funktion)
Lite över vad jag vill lägga idag. Kollade dock prishistoriken på prisjakt och inte helt ovanligt att den går ner 2000 kr till 4990 kr på rea. Får ha lite koll på den och invänta black week eller annan rea

Jag tror jag gav 8-8.5 och den då var nedsatt med 2k

Morsan hade robottdamsugare tack vare att hon hade hund, vi har inte det. Nu när man har något att jämföra med så måste jag säga att det är ett måsteköp vet inte varför jag prioriterade annat. Jag överdriver inte om jag säger att vi dammsuger 5 gånger i veckan + med barn på förskola är det ju antingen sand på sommaren eller snö och grus på vintern.

Jag skulle inte säga att man kan ersätta vanlig damsugare med en robotdamsugare. Den når inte riktigt överallt och är det för mycket smuts sprider den mest ut

Jag tycker de är supersmidigt. Har en Roborock Q8 Max. Använder inte moppfunktionen då jag har mattor osv. Men den dammsuger när jag åker till jobbet.
Fine den tar inte 100 % överallt till skillnad från en snabeldrake, men den underlättar och underhåller väldigt bra!

Nu är det min tur. Min gamla Electrolux har gjort sitt efter säkert närmare 10 år. Handtaget trasigt och får starta manuellt, ena munstycket trasigt och använder det andra som är mindre bra, garanti och allt har gått ut för länge sen.

Lägenhet på ca 40 kvm, 2a, hårt golv, inga konstiga mattor. Bor på andra våningen och det är tillräckligt långt ner för att det ska bli rätt dammigt från vägar (ej så trafikerad tack och lov), ventilation och byggarbeten i närheten.
Det gör att jag får dammsuga rätt ofta och har bestämt mig för att det blir en robot-dammsugare som nästa modell

Men funderar på om man ska köpa nu eller kriga vidare med den jag har fram till black friday liknande som @Terry_ gjorde eller tänkte göra.

Frågan är dock vad man ska ha, vilken prisklass man ska lägga sig i och vilka funktioner som är värt att ha? Den får gärna ha hyfsad kvalite också då jag inte är så sugen på att köpa nya dammsugare efter något år

Undviker gärna ofta manuellt pill och det är skönt om mycket sköts automatiskt - men samtidigt behöver jag knappast dom mest avancerade funktionerna.
Tyckte det lär bra med det som moppar och tvättar moppar per automatik så kan den få skura också en gång i veckan @Lasseman är det någon dyrare modell eller vad betalar man för det?

Har ni några tips på modeller?

Power.se går ju igång med kampanjer idag. Såg de fanns några :)

Edit: https://www.power.se/hushaall-och-t...ros-20-sonic-robotdammsugare-svart/p-4238275/

Tack för tips - väldigt bra deal, men budgeterat för att lägga max ca 5000 kr.
9000 kr betalar jag inte för en dammsugare. Hoppas att den Roborock Qrevo S Pro kommer upp under rean.

Ställde in lite filter och fick fram dessa 3 under rean. Ska kolla lite recensioner på dom ikväll

https://www.power.se/c/4035/hushaal...=[1990],[6000]&stock=[ComingStock],[WebStock]

Senast ändrad:
Är den man ska ha: Roborock Qrevo S (I varje fall om man vill ha skur-funktion)
budgeterat för att lägga max ca 5000 kr.
9000 kr betalar jag inte för en dammsugare. Hoppas att den Roborock Qrevo S Pro kommer upp under rean.
Fick som jag ville med priset på rätt produkt. idag fick jag notis att dom sänkt Roborock Qrevo S Pro med 2500 kr från 6999 till 4490 kr på kampanj (fri frakt) och la in en beställning.

https://www.webhallen.com/se/product/397871-Roborock-Qrevo-S-Pro-Black

Senast ändrad:
Max 2 per kund.. varför vill man ha fler?

Max 2 per kund.. varför vill man ha fler?
Anti-scalping. Många gånger man ser max x per kund så har det att göra med att man vill att dom som har genuint behov av produkten ska få varan och inte scalpers.

Scalpers = köpa hela eller stor del av lagret för 4490. Sen när kampanjen är över och det går upp till 6999 kr så säljer man dom oöppnade i perfekt skick med kvitto för ex 5000 eller 5500 kr på blocket/tradera. Har blivit ett ganska stort problem senare år. Därför brukar butikerna online sätta dessa begränsningar på hur många man får beställa vid större kampanjer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp