• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon som har liknande erfarenheter från Sileo?

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag tror den är på någonstans runt 16-17000 kr. Jag vet inte om det gjorde någon skillnad, men hade en skuld hos dem sedan tidigare som jag har en bet.plan på på 400 kr/mån. Jag frågade dem direkt när jag ringde vad lägsta tänkbara belopp var, om man slår ihop de avbetalningarna, och då svarade de 1000 kr och att 600 kr av de gick till denna skulden, vilket jag tog. (Är medveten om att räntan nog slukar det mesta av dem, men så får det vara just nu till jag har möjlighet att betala mera). Hoppas det löser sig för dig. Har du stor skuld?
Jag har 14000 kvar och bad att få lägsta möjligast, hon fråga hur mycket jag tänkt och jag sa inte mer än 1000 då sa hon att det går inte, 3000 kan dom sänka till..Undrar varför det är så olika?!? Har betalat in mycket och alltid i tid. Skumt.. Jag tänker som dig att det är skönt att ha ett lägre månadsbelopp så man går runt sen betala in extra när man kan. Glad att det löste sig för dig:) Jag får ringa igen framöver och se om det går bättre då:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag har 14000 kvar och bad att få lägsta möjligast, hon fråga hur mycket jag tänkt och jag sa inte mer än 1000 då sa hon att det går inte, 3000 kan dom sänka till..Undrar varför det är så olika?!? Har betalat in mycket och alltid i tid. Skumt.. Jag tänker som dig att det är skönt att ha ett lägre månadsbelopp så man går runt sen betala in extra när man kan. Glad att det löste sig för dig:) Jag får ringa igen framöver och se om det går bättre då:)
Verkligen lustigt att det skiljer sig så, särskilt när min skuld är högre med. :confused:Ring dom igen så får vi hoppas att det går bättre! :face3hearts:
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
109
Poäng
307
Det är inte konstigt...De rättar sig efter vad deras olika uppdragsgivare säger ang betalplan....Säger en uppdragsgivare minst 3000 kr så får det bli det....
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Det är inte konstigt...De rättar sig efter vad deras olika uppdragsgivare säger ang betalplan....Säger en uppdragsgivare minst 3000 kr så får det bli det....
Absolut, men i detta fall har vi samma uppdragsgivare om jag tolkat det rätt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 087
Mottagna reaktioner
6 675
Poäng
4 477
Det löste sig oförskämt bra. Det hamnade hos gothia och fick en betalplan på 600 kr/mån. Sån lättnad! Hur har det gått för dig?
Mitt gick till partner inkasso, de frågade hur mkt jag kunde betala. Det blev 600kr/mån men i o m Corona sänkte de till 300kr
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Mitt gick till partner inkasso, de frågade hur mkt jag kunde betala. Det blev 600kr/mån men i o m Corona sänkte de till 300kr
Men wow, det var ju verkligen hyggligt!! Skönt att det löste sig så bra! :face3hearts:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 087
Mottagna reaktioner
6 675
Poäng
4 477
Men wow, det var ju verkligen hyggligt!! Skönt att det löste sig så bra! :face3hearts:
Ja, verkligen! Är jätte tacksam. Verkar vara ett mindre inkasso. Kommer betala 300kr tills skulden är betald, ca 3000 kr kvar eller lite mindre. Skönt att det löste sig för dig med :)
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Ja, verkligen! Är jätte tacksam. Verkar vara ett mindre inkasso. Kommer betala 300kr tills skulden är betald, ca 3000 kr kvar eller lite mindre. Skönt att det löste sig för dig med :)
Perfekt ju! ^^
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp