- Meddelanden
- 840
- Mottagna reaktioner
- 636
- Poäng
- 617
Låter som du har en bra plan. Tänker som du. Tvä mindre låm försvinner nästa år de amorterar jag extra på och sen försvinner ett större lån nästa årPrecis så. Det är ju i starten som hästjobbet är. Jag har en kortsiktig plan och en långsiktig där den senarenämnda är att vara helt skuldfri om 10 år, precis innan jag har fyllt 50. Det är ändå ett rimligt mål om jag kommer ner till att ha max 3 stora blancos med bra ränta trots en så stor skuld. Man får ju dessutom bättre lön för varje år (iaf i mitt fall) så det är bara att kämpa på. Går det ihop och man kan lösa det utan sanering/utmätning så måste det ju vara ett bättre alternativ även om det är tufft. Jag hoppas åtminstone det!
Tack o håller medMed inflation och allt annat vi befinner oss i just nu så är det såklart ett tufft och stramt läge men jag vill ändå tänka och tro att det här är kulmen, klarar jag av det här nu i början (jag har jobbat stenhårt för att hålla mig flytande i 6 mån och kommer så att göra under 6 till) så kommer jag kunna få bättre villkor och lån när min UC är fläckfri trots hög skuld. Jag har ju dessvärre en del krediter med hög ränta som drar iväg. Får jag bort dem så är den värsta uppförsbacken borta. Det funkar just nu och det vore väl riktigt jävligt om det inte ska göra det framöver också. Det går!