Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som lever med löneutmättning.?

Jag undrar lite om hur mycket man får kvar efter dom dragit på lönen. Kollade på krf sida då man kan Skriva in lön o så. Stämmer det? Jag har skuldsanering men min kille som troligtvis ska ställa sig hos mig o tänker släppa allt till Krf. Men undrar hur det blir med min skuldsanering då? Är klar i sep i år men borde ju inte bli något eftersom vi kommer att betala mer till krf då min lön räknas in oxå . Någon som vet?

Jag undrar lite om hur mycket man får kvar efter dom dragit på lönen. Kollade på krf sida då man kan Skriva in lön o så. Stämmer det? Jag har skuldsanering men min kille som troligtvis ska ställa sig hos mig o tänker släppa allt till Krf. Men undrar hur det blir med min skuldsanering då? Är klar i sep i år men borde ju inte bli något eftersom vi kommer att betala mer till krf då min lön räknas in oxå . Någon som vet?

Din skuldsanering påverkas inte av att han eventuellt får utmätning. Jag förstår inte vad "ställa sig hos mig" innebär riktigt. Betalar du något överhuvudtaget i din sanering?

Ja att han flyttar till mig. Jo jag betalar på min skuldsanering.

Om han flyttar in till dig och tjänar ganska bra om jag förstått dina andra trådar rätt ska du själv ansöka om omprövning av din skuldsanering, för din ekonomi blir också den radikalt mycket bättre och du ska då betala mer i din skuldsanering.. Nu är det ju inte jättelång tid av saneringen, så har du tur så får du ett beslut att dom inte ändrar av just den anledningen. Om du väljer att inte ansöka om omprövning så finns risken att någon eller några av de som du är skyldig pengar håller koll och ser att du har en sambo som tjänar si och så mycket, och att dom då begär omprövning och kan då begära att din sanering förlängs i upp till 2 år.. Det är lite bättre att du tar risken att få en högre betalningsplan sista 7-8 månaderna än att du åker på en högre plan och dessutom får betala i 2 år till..

Ja d va så jag tänkte att jag ska säga det till skuldsanering teamet att jag får sambo. Men d Jag undrar om när/ om han tar Lönutmättning på så pass mycket räknat dom han hela lön ändå när dom ändar min skuldsanering? El räknas bara det han. Får kvar efter löneutmättningen det jag undrar? F

Hur mycke han får kvar efter löneutmätning räknas ut på at ni båda skall ha ett visst minimumsbelopp kvar.

Ni skall ha kvar 7729 kronor efter att hyran er betald. Hur Kronofogden räknar ut hur mycke dom tar från varje vet jag inte.

Fast dom tar ju bara från hans lön dom räknar min inkomst oxå men tar inget från mig. Jag räknade på dersas hem sida och han skulle få betala 16000 då hade han kvar till hyra o nåt mer. Kan den stämma deras räkne sak hos kronofogden?

Kan någon sammanfatta tråden? Jag förstår verkligen inte...

Vid en utmätning får man behålla till hyra, ca 4000 kr till mat och hygienartiklar/kläder. Resten går till skulderna. Har man barn blir förbehållsbeloppet högre. Kfm tar även hänsyn till medicinbehov.

Jag undrar om kronofogden kan ta hela min sambos lön 25000 kr om vi flyttar ihop jag har 1 barn boende hos mig o ett barn varannan vecka. Borde han inte få några pengar kvar till hyra o andra saker. Jag räknade på kronofogdens hemsida att dom kunde ta 16000 från han när jag räknade på våra löner o så. För min lön tar dom ju inget ifrån. Något som vet om dom kan ta hela hans lön?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp