• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Någon som lyckats flytta bolån trots missbrukad kontokredit?

Fixaekonomin

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Mars 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej! Jag har en missbrukad kontokredit som försvinner i augusti 2024. Jag har bolån hos Bluestep med jättehög ränta. Min ekonomi ser bra ut och jag har bra inkomst i övrigt.

Har någon lyckats flytta bolån trots missbrukad kontokredit? Hur gjorde ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Hej! Jag har en missbrukad kontokredit som försvinner i augusti 2024. Jag har bolån hos Bluestep med jättehög ränta. Min ekonomi ser bra ut och jag har bra inkomst i övrigt.

Har någon lyckats flytta bolån trots missbrukad kontokredit? Hur gjorde ni?
Hej, inget missbrukat kontokredit här men skulle ändock rekommendera att boka tid med flertal banker för att kolla läget med de. Det kan det ju vara värd att lägga lite tid på. Om du inte har Nordea skulle jag boka ett villkorslöst möte med en bolånehandläggare. Ser till att du har en egen upplysing till hands och att banken inte tar en upplysning förrän banken kunnat göra en första bedömning.
Lycka till!
 

Fixaekonomin

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Mars 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tack för ditt svar.
Hej, inget missbrukat kontokredit här men skulle ändock rekommendera att boka tid med flertal banker för att kolla läget med de. Det kan det ju vara värd att lägga lite tid på. Om du inte har Nordea skulle jag boka ett villkorslöst möte med en bolånehandläggare. Ser till att du har en egen upplysing till hands och att banken inte tar en upplysning förrän banken kunnat göra en första bedömning.
Lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp