Hej! Jag undrar om någon här sökt tillägg för tandläkarkostnader hos Kronofogden på senaste tiden? Jag har löneutmätning och undrar hur lång tid ungefär det kan ta från att man har skickat in intyget och kostnadsförslaget till de beslutar om man får extra tillägg. Jag har ställt frågan till Kronofogden med men kan vara intressant om någon har erfarenhet av det här.
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 494
- Mottagna reaktioner
- 1 747
- Poäng
- 1 207
Du får lämna in från tandläkaren.Går man på referenspriser eller görs bedömningen utan hänsyn till detta?
- Meddelanden
- 31 796
- Mottagna reaktioner
- 16 710
- Poäng
- 11 977
Går man på referenspriser eller görs bedömningen utan hänsyn till detta?
Det görs nog snarare en helhetssyn på det, om det verkar rimligt.
Jag har nekat kanske en varannat år
- Meddelanden
- 365
- Mottagna reaktioner
- 194
- Poäng
- 367
Såklart. Men räknar man på faktiska beloppet man har på kostnadsförslaget eller räknar man ner till referenspriserna? Det kan skilja väldigt mycket.Du får lämna in från tandläkaren.
Jag kan dela med mig att efter inskickat intyg och kostnadsförslag från tandläkaren tog det 2 dagar att få svar. Jag fick tillägg på hela summan fast referenspriset var 1000 kr lägre. Löneutmätningen har väl gått ut till borgenärerna nu antar jag och det stod att återbetalning görs vid nästa möjliga tillfälle. Blir det nästa månad då?
- Meddelanden
- 2 174
- Mottagna reaktioner
- 2 061
- Poäng
- 1 397
Skönt att det löser sig! Tandvård är så viktigt och ska inte behöva stå åt sidan för att man har skulder.Jag kan dela med mig att efter inskickat intyg och kostnadsförslag från tandläkaren tog det 2 dagar att få svar. Jag fick tillägg på hela summan fast referenspriset var 1000 kr lägre. Löneutmätningen har väl gått ut till borgenärerna nu antar jag och det stod att återbetalning görs vid nästa möjliga tillfälle. Blir det nästa månad då?
- Meddelanden
- 167
- Mottagna reaktioner
- 87
- Poäng
- 237
Finns det nåt särskilt intyg eller skriver tandläkaren ett eget?Jag kan dela med mig att efter inskickat intyg och kostnadsförslag från tandläkaren tog det 2 dagar att få svar. Jag fick tillägg på hela summan fast referenspriset var 1000 kr lägre. Löneutmätningen har väl gått ut till borgenärerna nu antar jag och det stod att återbetalning görs vid nästa möjliga tillfälle. Blir det nästa månad då?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.