- Meddelanden
- 1 268
- Mottagna reaktioner
- 199
- Poäng
- 397
Samma här!Det enda jag testat är Kivras digitalpost får mina fakturor från Supreme Card i den och det fungerar utmärkt.
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Verkar helt klart intressant! De som delar ut posten hos mej är oftast väldigt slarviga. Vissa brev kommer fram väldigt sent andra hamnar hos grannarna.... nackdelen är väl att företaget är startat så sent som 2014.Hej! undrar om någon testat digitalpost.io? eller liknande tjänst?
Skulle va skönt att slippa få hem all post, och istället få det på bild och välja om man vill öppna eller slänga!
- Meddelanden
- 57
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 32
Ja är ju det! därför hoppas jag det finns någon som provat som kan berättaVerkar helt klart intressant! De som delar ut posten hos mej är oftast väldigt slarviga. Vissa brev kommer fram väldigt sent andra hamnar hos grannarna.... nackdelen är väl att företaget är startat så sent som 2014.

- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Men VARFÖR ha digitalpost.io?
Abuni är exakt samma sak som jag använder och funkar perfekt!
ALLTID 99kr i månaden hur många vare sig du får 2st brev/fakturor eller 100st brev/fakturor per månad.
Har ändrat till abuni-adressen på skatteverket som en särskild postadress.
Funkar fint.
Abuni är exakt samma sak som jag använder och funkar perfekt!
ALLTID 99kr i månaden hur många vare sig du får 2st brev/fakturor eller 100st brev/fakturor per månad.
Har ändrat till abuni-adressen på skatteverket som en särskild postadress.
Funkar fint.
- Meddelanden
- 20
- Mottagna reaktioner
- 9
- Poäng
- 27
Kommer ALL post till dessa digitala brevlådor ? Då menar jag även typ paket-avier, rek brev etc. Visserligen kan man ju alltid skriva ut breven antar jag.
Jag kommer ju få mängder med brev från alla smsbolag osv, samt KF nu när jag släpper allt till KF. Några kärleksbrev kommer ju aldrig nuförtiden, så antingen handlar det om att brevbäraren ska se alla brev jag får, eller att någon person ska öppna det och läsa breven tom... =)
Jag kommer ju få mängder med brev från alla smsbolag osv, samt KF nu när jag släpper allt till KF. Några kärleksbrev kommer ju aldrig nuförtiden, så antingen handlar det om att brevbäraren ska se alla brev jag får, eller att någon person ska öppna det och läsa breven tom... =)
- Meddelanden
- 1 268
- Mottagna reaktioner
- 199
- Poäng
- 397
Japp berätta gärna hur de gick sen.Har gjort mig ett konto nu! ska berätta hur det funkar sen
- Meddelanden
- 1 176
- Mottagna reaktioner
- 300
- Poäng
- 467
Kivra har jag redan! funkar bra, fast vill ha något som tar all post!
Det tror jag inte finns. Då behöver dom vara anslutna mot alla som skickar post och det låter ganska otroligt och orimligt. Kivra har sedan en tid börjat med myndighetspost, så dom flesta stora myndigheter är anslutna till detta nu.
Har även jag Kivra och fick mitt Supreme Card dit, men det har jag avslutat sedan ett par månader så nu får jag ingenting därifrån om inte någon tagit en oväntad kreditupplysning från något inkasso eller liknande där jag har andra skulder.
- Meddelanden
- 1 176
- Mottagna reaktioner
- 300
- Poäng
- 467
Aha, ni menar att man ändrar till särskild postadress... Ja, det kan man ju göra och det är samma system som om man har en postbox. Då går all post dit ja, eftersom det är den nya adressen.
Nackdelen är att man har en annan adress registrerad som kan tyckas se märklig ut för ens omgivning som inte vet om situationen, dels att man inte får hem viktig post och man måste veta att företaget man har att göra med är seriöst och inte slarvar bort viktig post. Plus att någon annan öppnar ens brev, ögnar igenom dessa och scannar in dessa, det är nog lite integritetskränkande kan man känna, även om man valt det frivilligt.
Men vanliga digitala brevlådor som Kivra, som all post skulle gå till, det betvivlar jag att det finns. Alltså som man inte behöver byta adress och liknande för att inneha.
Nackdelen är att man har en annan adress registrerad som kan tyckas se märklig ut för ens omgivning som inte vet om situationen, dels att man inte får hem viktig post och man måste veta att företaget man har att göra med är seriöst och inte slarvar bort viktig post. Plus att någon annan öppnar ens brev, ögnar igenom dessa och scannar in dessa, det är nog lite integritetskränkande kan man känna, även om man valt det frivilligt.
Men vanliga digitala brevlådor som Kivra, som all post skulle gå till, det betvivlar jag att det finns. Alltså som man inte behöver byta adress och liknande för att inneha.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.