• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Någon som vet ifall man kan få en avbetalningsplan hos nordea, anyfin och klarna

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Jag känner att det jag betalar idag hos Nordea, Anyfin och Klarna är övermäktigt för mig

Nordea Blancolån har jag en skuld på 500k
Klarna en skuld på ca 40k
Anyfin en skuld på 150k

Betalar varje månad på Nordea 7,5k amortering + ränta
Klarna 3k
Anyfin 5k

Jag lyckades få ner min vivus skuld på 50k till en avbetalning på 25 månader där jag skulle betala 2k/mån
Tänker om ni vet ifall man kan göra samma sak med dessa, eller kan man släppa till inkasso och sedan förhandla om en avbetalningsplan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Jag känner att det jag betalar idag hos Nordea, Anyfin och Klarna är övermäktigt för mig

Nordea Blancolån har jag en skuld på 500k
Klarna en skuld på ca 40k
Anyfin en skuld på 150k

Betalar varje månad på Nordea 7,5k amortering + ränta
Klarna 3k
Anyfin 5k

Jag lyckades få ner min vivus skuld på 50k till en avbetalning på 25 månader där jag skulle betala 2k/mån
Tänker om ni vet ifall man kan göra samma sak med dessa, eller kan man släppa till inkasso och sedan förhandla om en avbetalningsplan?
Släppte Nordea en gång i tiden, gick till Intrum då och på Nordeas order skulle det betalas inom 2 år så 18.000 i månaden.
Men var 5-6 år sedan så kan absolut ha ändrats
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Klarna kommer skicka till inkasso efter tre missade betalningar och då kan du be om avbetalningsplan men om den blir lägre än 3000 kr är svårt att säga.
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Släppte Nordea en gång i tiden, gick till Intrum då och på Nordeas order skulle det betalas inom 2 år så 18.000 i månaden.
Men var 5-6 år sedan så kan absolut ha ändrats
Fast dem borde ju fatta att man inte klarar av det? Vill dem ha tillbaka sina pengar borde de erbjuda längre avbetalningsplan tänker jag
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
622
Mottagna reaktioner
711
Poäng
647
Hur lång löptid är det på Nordealånet? Ser nästan ut som om det är 5-6 år bara med den avbetalningen.
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
600
Mottagna reaktioner
272
Poäng
447
Släppte Nordea en gång i tiden, gick till Intrum då och på Nordeas order skulle det betalas inom 2 år så 18.000 i månaden.
Men var 5-6 år sedan så kan absolut ha ändrats
Jag frågade Nordea nyligen och hon sa de har Lowell, ej släppt och vet inte hur de isf skulle vara
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
borde jag kontakta klarna redan nu och fråga ifall man kan få någon typ av avbetalningsplan?
Du kan ju kontakta Klarna, det är inte till din nackdel om du gör det. Men Klarna beviljar inte avbetalningsplaner så det svaret du kommer få är att om du missar tre betalningar kommer skulden skickas till inkasso och då kan du ansöka om avbetalningsplan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp