• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon som vill peppa?

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Är mentalt i avgrundernas avgrund just nu och en tung höst och vinter väntar. Behöver lite pepp från er som mot alla odds klarar er. Hur gjorde ni och framförallt hur klarade ni er psykiskt? Jag håller på att gå sönder. Jätterädd för sjukskrivning och därmed mindre lön.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Jag är inte hundra på din situation. Men när det var som värst för mig och jag i praktiken räknade med att bli hemlös så orkade jag genom att "bli lite knäpp". Jag frågade mig själv vad jag klarade av att hantera och hur mycket jag klarade av. Jag led också mer eller mindre av en depression, vilket hos mig yttrade sig med att jag ville sova 24 timmar per dygn. Jag kom fram till att jag kunde hålla mig vaken i max 6 timmar och att jag endast orkade fokusera på en sak. Till en början var det endast att söka jobb, så jag gjorde det och struntade i allt annat (nåväl, jag hittade ett tillfälligt boende först). Sedan lade jag på en sak i taget: betala små räkningar nummer ett. Efter att jag fått ett tillfälligt jobb (och klarade att hantera det): betala till kronofogden, efter ett par månader: Göra avbetalningsplan på dyraste lånet osv. Så höll jag på tills jag såg en framtid och hade fått ett heltidsarbete (fast anställning) då gjorde jag avbetalningsplaner på allt, satte en gräns på när jag skulle vara skuldfri, utifrån att leva på absolut existensminimum. Jag lät helt enkelt betalningar bli mina "kickar" och fokuserade helt på det. Det fungerade faktiskt. Jag gissar att kickarna jag fick varje gång jag betalade av lite extra kan jämställas med de kickar ni spelare får när ni vinner, så starkt var det. Så nu är jag skuldfri och bara en betalningsanmärkning kvar från normalitet, men blev precis varslad på mitt jobb. Så...
 

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Kanske bättre att säga så här: Stoppa myllret av tankar och ångest genom att fokusera på en sak i taget. Det var det myllret som gjorde att jag blev totalt handlingsförlamad. Genom att stoppa det växte mitt självförtroende och därigenom vad jag klarade av att ta tag i och se lösningar på. Jag uppfattar det som att Terry gör samma sak när han fokuserar på sitt UC betyg och att få ner det till i alla fall 0,2.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Kanske bättre att säga så här: Stoppa myllret av tankar och ångest genom att fokusera på en sak i taget. Det var det myllret som gjorde att jag blev totalt handlingsförlamad. Genom att stoppa det växte mitt självförtroende och därigenom vad jag klarade av att ta tag i och se lösningar på. Jag uppfattar det som att Terry gör samma sak när han fokuserar på sitt UC betyg och att få ner det till i alla fall 0,2.

Tack snälla för att du tog dig tid att skriva och vilken beundransvärd resa du gjort. Grattis!
Jag har jobb, ett ganska bra sådant. Har lägenhet och barn. Problemet är att jag har så många avbetalningsplaner där jag inte får ner beloppen vilket innebär att jag har absolut inget utrymme när något oförutsett händer ex en skuld som gått till KFM och riskerar haverera absolut allt. Oavsett hur jag gör just nu kommer det bli ekonomiska följder av. Har inte kapaciteten pga överbelastad hjärna av jobb, ekonomi och andra privata saker.
Jag är därmed livrädd att jag ska bli sjukskriven och förlora inkomst och det blir ännu värre samtidigt som hälsan är viktigast.
Gör också som du att jag noggrant för anteckningar om hur skulderna minskar och får också en kick av det (ej varit spelberoende). Ex försvinner 3 betalplaner om 3 månader, 2 till sommaren, 2 nästa höst - dessa betalar jag 14000kr på idag. Därutöver har jag några på längre sikt ca 2 år.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Vad är din skuld på och hur mycket betalar du per månad i allt?
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Jag är inte hundra på din situation. Men när det var som värst för mig och jag i praktiken räknade med att bli hemlös så orkade jag genom att "bli lite knäpp". Jag frågade mig själv vad jag klarade av att hantera och hur mycket jag klarade av. Jag led också mer eller mindre av en depression, vilket hos mig yttrade sig med att jag ville sova 24 timmar per dygn. Jag kom fram till att jag kunde hålla mig vaken i max 6 timmar och att jag endast orkade fokusera på en sak. Till en början var det endast att söka jobb, så jag gjorde det och struntade i allt annat (nåväl, jag hittade ett tillfälligt boende först). Sedan lade jag på en sak i taget: betala små räkningar nummer ett. Efter att jag fått ett tillfälligt jobb (och klarade att hantera det): betala till kronofogden, efter ett par månader: Göra avbetalningsplan på dyraste lånet osv. Så höll jag på tills jag såg en framtid och hade fått ett heltidsarbete (fast anställning) då gjorde jag avbetalningsplaner på allt, satte en gräns på när jag skulle vara skuldfri, utifrån att leva på absolut existensminimum. Jag lät helt enkelt betalningar bli mina "kickar" och fokuserade helt på det. Det fungerade faktiskt. Jag gissar att kickarna jag fick varje gång jag betalade av lite extra kan jämställas med de kickar ni spelare får när ni vinner, så starkt var det. Så nu är jag skuldfri och bara en betalningsanmärkning kvar från normalitet, men blev precis varslad på mitt jobb. Så...
Fantastiskt vilket grymt jobb du gjort :) helt impad måste jag säga :)
 

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
tigerkatten007 En annan sak som jag släppte helt: Alla tankar, skuld och analyser om hur jag hamnat där jag hamnat. Det tar bara kraft och förminskar en. Det ger bara ångest, dåligt självförtroende och naturligtvis sorg. Släpp det! Det är ändå bara framtiden som räknas och det är inte så att du kommer glömma bort den kunskapen när du väl behöver den. Du kommer alltså inte göra om dina misstag oavsett. Du kan unna dig att strunta i det och bara titta på vad du gör nu och på framtiden.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
tigerkatten007 En annan sak som jag släppte helt: Alla tankar, skuld och analyser om hur jag hamnat där jag hamnat. Det tar bara kraft och förminskar en. Det ger bara ångest, dåligt självförtroende och naturligtvis sorg. Släpp det! Det är ändå bara framtiden som räknas och det är inte så att du kommer glömma bort den kunskapen när du väl behöver den. Du kommer alltså inte göra om dina misstag oavsett. Du kan unna dig att strunta i det och bara titta på vad du gör nu och på framtiden.

Försöker för fullt hålla tillbaka det men självhatet är så svår att hantera. Försöker tänka framåt och vet att det kan bli bättre. Har som sagt bra inkomst och stora möjligheter att klara detta om inga större oförutsedda händelser sker som nu hänt.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Allt som allt 500000kr fördelat på många aktörer ca 10 betalplaner + några lån, betalar ca 20-25000kr per månad. 7 betalplaner är färdigbetalda inom 1 år.
Vet hur mycket du kämpat och pusslat tigerkatten så jag hoppas du löser det <3
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp