Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Några funderingar...

Har fått delging av föreläggande eller vad nu rätta benämnig är från kronofogden..

Det jag undrar är hur fort jag måste svara på det? Ser ingenstans där det står nåt senast datum jag måste svara..

Vill absolut inte ha hemsbesök eller till jobbet.. har läst att det brukar komma en påminnelse..men törs man vänta tills den kommmer? Och om den kommer blir det även via kivra?

Sen undrar jag hur lång tid det brukar ta från godkänd delgivning till utslag?

Samt hur lång tid från utslag tills man får papper om att lämna löneuppgifter? Kommer den även via kivra?

Tacksam för svar..

Har fått delging av föreläggande eller vad nu rätta benämnig är från kronofogden..

Det jag undrar är hur fort jag måste svara på det? Ser ingenstans där det står nåt senast datum jag måste svara..

Vill absolut inte ha hemsbesök eller till jobbet.. har läst att det brukar komma en påminnelse..men törs man vänta tills den kommmer? Och om den kommer blir det även via kivra?

Sen undrar jag hur lång tid det brukar ta från godkänd delgivning till utslag?

Samt hur lång tid från utslag tills man får papper om att lämna löneuppgifter? Kommer den även via kivra?

Tacksam för svar..
När kan du betala skulden??
Kan du betala inom en vecka så är det bara att skriva under föreläggandet och sen betala.
Kan du inte betala omgående men kan betala inom 30-40 dagar så kan du vänta på påminnelsen och först då signera föreläggandet.

Fr det datum du signerar föreläggandet har du 10 dagar på dig att betala, på den elfte dagen blir det utslag och skuld att betala och det är även då du får en betalningsanmärkning (såvida det inte är statliga skulder för då kan anmärkningen komma direkt)

Ang din sista fråga.... tänker du inte alls betala skulden utan få löneutmätning?

Tänker inte alla betala, hur ser då ut då/hur kan jag göra

Tänker inte alla betala, hur ser då ut då/hur kan jag göra
Tänker du inte alls betala så är det bara att signera föreläggandet och invänta på brev fr Kf inför löneutmätning

Ska inte betala men vill dra ut på det så långt det går utan att få besök hem lr på jobbet därav mina frågor.. så hur kan jag lägga upp det då?

Då väntar du påminnelsen. Finns ingen som kan säga exakt hur lång tid det tar innan hembesök men jag gissar på några månader. Beror på hur mkt Kf har att göra just nu och om det t ex finns fler personer runt omkring där du bor som ska delges så kan det går fortare, är det bara du och finns mitt ute i ingenstans kan ta längre tid.

Så innan man får en påminnelse så är det garanterat att man inte får besök? Sen när man fått påminnelsen då? Man kmr vara orolig som satan om man inte signerar den fort..? Flera månader lät konstigt? Har även ansöktom skuldsanering och vill inte att den ansökan ska påverkas av att man förhalat.. mitt mål är att slippa det negativa vad gäller löneutmätning, hembesök osv dom närmsta 5 veckorna då man har semester nu... är de ens möjligt?

Så innan man får en påminnelse så är det garanterat att man inte får besök? Sen när man fått påminnelsen då? Man kmr vara orolig som satan om man inte signerar den fort..? Flera månader lät konstigt? Har även ansöktom skuldsanering och vill inte att den ansökan ska påverkas av att man förhalat.. mitt mål är att slippa det negativa vad gäller löneutmätning, hembesök osv dom närmsta 5 veckorna då man har semester nu... är de ens möjligt?
Har Du sökt skuldsanering så är min rekommendation att samarbeta med KFM.

Skriver Du på delgivningen i tid så får Du varken hembesök eller löneutmätning (kanske teoretiskt, men praktiskt tror jag inte dom hinner påbörja en utmätning inom 5 veckor) på semestern.

Löneutmätning blir det väl oavsett när jag skriver på..?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp