Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny, ingen UC. Upp till 20 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Nån snubbe - spel via andras datorer

Diskussion i 'Fritt' startad av Kimsan72, 17 mars 2019.

1. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 937

Mottagna gillanden:
    3 072
    Trofépoäng:
    1 937
    Alltså vad fasiken händer?!
    Min dotter & hennes vänner har vars en gång låtit nån snubbe via ett program gett access till deras datorer, som på så sätt spelar på olika spelsidor...och han tokvinner...typ!
    Detta går tydligen på bara några minuter varje gång...
    När ja nu fick ett ”tuppjuck” på min dotter, så säger hon bara att ”typ alla gör det”.:mad:
    Alltså, min dotter spelar INTE, men ger alltså snubben access till hennes dator via något program och sen går han därifrån vidare ut på spelsidorna.
    För detta ”jobb”, så har tjejerna fått ca 3000kr vardera..
    Detta stinker olagligt i min värld !!!!

Jag är ROSENRASANDE !!! :mad:

Någon som har hört talas om detta tillvägagångssätt???? @Terry_ månne?

Last edited: 17 mars 2019
    • Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Monetti 20 000 kr över 1 år, många godkända lån under 2019.
    • Spargo 150 000 kr över 10 år, UC. Finns ej hos förmedlare.
  2. Snickers

Snickers Kunnig medlem - Trofépoäng: 136

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    136
    Gissar fjärrstyrning i kombination med att han clearar bonusar? Dvs han använder eller "köper" folks legitimation.

Så får han signup bonus, sen lägger han den bonusen på en 1a i t.ex tennis och sen spelar han med sina egna pengar från sin dator på en 2a.

Lite luddigt förklarat men detta förekommer att folk utan spelintresse själva hyr ut sina personuppgifter mot en summa. Inte helt ovanligt men att alla gör det är att ta i. Det förekommer men inte så vanligt.

3. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    3 072
    Trofépoäng:
    1 937
    Ja, det är genom fjärrstyrning och hon satt i telefon med honom när han utförde ”jobbet”... men ja förstår inte
    vad du menar? Gör snubben olagliga saker med ”hjälp” av min dotter och hennes vänner?!

Självklart förstår även jag att ”inte alla gör detta”, men de e så min 20-åriga dotter alltid uttrycker sig ”alla gör det” :mad::mad::(

Är det olagligt? Begår min dotter ett regelrätt brott?!

Last edited: 17 mars 2019
  4. Snickers

Snickers Kunnig medlem - Trofépoäng: 136

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    136
    Lagligt är det inte då det är att missbruka regler och villkor men risken att åka fast är obefintlig. Det är väl om något spelbolag ringer din dotter angående något konto eller spelrelaterat och hon inte har en jävla aning vad de snackar om vilket gör att de börjar luska lite men man får ju hoppas att han uppgett sina egna kontantkortsnummer och inte hennes mobilnr.

Personligen hade jag aldrig gett ut mina personuppgifter till någon random. Men hon ser väl snabba och gratis pengar som de flesta ungdomar.

Den stora risken tar han som utför detta, men det är ganska riskfritt om alla inblandade har iq över 80 iaf.

Kimsan72 gillar detta.
  5. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    3 072
    Trofépoäng:
    1 937
    Ok... tackar innerligt för Ditt svar ! Jag har nyss gått ”bananas” på min dotter... jäkla skitunge :mad:

6. Varpe

Varpe Viktig medlem - Trofépoäng: 136

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    136
    Ja det låter som bonustrading. Säkert ingen risk för din dotter i juridisk mening men det är nog ändå en grej att markera starkt emot så där gör du nog helt rätt.
    Ungarna måste lära sig att det finns inget som heter en gratislunch utan det finns alltid en hake.

Kimsan72 gillar detta.
  7. Varpe

Varpe Viktig medlem - Trofépoäng: 136

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    136
    Och förresten, hur säker är din dotter på att detta var det enda han gjorde under tiden han hade kontroll över hennes dator?
    Skulle hon kunna märka om han lägger in en keylogger eller trojan som ligger och kopierar bilder, filmer och lösenord i bakgrunden? En 20-årig tjej har antagligen en hel del på sin dator som man gärna behåller för sig själv, eller i vilket fall inte vill dela med nån okänd snubbe på Internet. Kan ju till och med vara detta som är "huvudsyftet" med hela operationen.

8. Kimsan72

Mottagna gillanden:
    3 072
    Trofépoäng:
    1 937
    Myyyyy god !!! Nu skrämde Du ”skiten ur mig” & med all rätt...
    Jag är skogstokig på ”ungen” - hur fasiken tänker hon:mad:

Skogsmulle gillar detta.
  9. Hmm

Hmm V.I.P - Trofépoäng: 306

Mottagna gillanden:
    145
    Trofépoäng:
    306
    Kan även vara att de kör detta med stulna kortuppgifter eller stulna pengar. Spåren leder då till eran dator/ip-adress. Men som sagt finns mycket annat hemskt som Varpe beskriver.

Lånforum.se och Kimsan72 gillar detta.
  10. Självkontroll

Självkontroll Kunnig medlem - Trofépoäng: 406

Mottagna gillanden:
    284
    Trofépoäng:
    406
    För helvete ... jag håller med dig kimsan hade också blivit skogstokig. Vilka räliga människor det finns, utnyttjar snälla och unga människor. Klart din dotter tyckte detta var toppen och inte såg riskerna blev ju säkert också förblindad över hur lätt det var att tjäna sig en hacka, faran i det här är att uppgifterna kan användas i andra syfte som inte är helt riskfritt och kan försätta din dotter i stora problem. Går det inte att på något vis anmäla denna snubben ? Åtminstone till det spelsidor där det inträffat ? Det är kanske inte kriminellt men strider garanterat mot spelsidornas regler och villkor!

Kimsan72 gillar detta.

Dela sidan