• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nån som fått hjälp av svea skuldsanering??

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Sista jag jag hade kontakt med Svea så sa de ca 6 månaders väntetid, de vill lösa ALLA skulder (man måste ev visa kontoutdrag), borgen alltid om skulderna ligger hos KFM och de tar en ganska hög avgift för att lösa.
Två månader har dom sagt senast förra veckan!
Måste rätta där med borgen även om skulderna ligger där krävs ingen borgen om skulden inte är för stor!
Så har dom svarat mig men nystart finans kräver borgen vid skulder hos kronofogden!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Ok, då har de säkert ändrat sen dess jag pratade med de.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Hade kontakt med nystartad finance för länge sen men då krävde dom en medsökande...o de gör dom väl nu me..vet inte om jag kan få nån medsökande med:/
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Fick detta mail av svea...att om man sa ha en som går i borgen ska de va en utanför hemmet..men medsökande är inte de samma som borgenär elr har ja blandat ihop allt:

Beroende på hur stora skulder man har kan det komma att behövas säkerhet i form av en eller ev. flera borgensmän, alternativt i fastighet/bostadsrätt. Kravet på en borgensman är att det är någon utanför ditt eget hushåll, som är mellan 20-70 år, har en tillsvidareanställning/pension med minst 240 000 kr i årsinkomst och inte har några betalningsanmärkningar eller egna stora blancolån och krediter.
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Svea var jag i kontakt med förra sommaren, innan jag hade fått en anmärkning ens, men det var så dåliga förutsättningar med ränta osv, sen hade jag fått ett "samlingslån" på 300' av dem och de var inte direkt en skuldsanering i mina ögon.

Sen var jag i kontakt med Nystart innan jag släppte allting till Kronofogden. Jag skulle få ett lån av dem för att starta om med borgenärer, jag hade båda mina fördäldrar med mig på tåget. Jag hade med alla mina skulder och det var runt 850.000.-, jag var tvungen att lösa ca. 250.000.- på egen hand så de var borta så skulle jag få ett lån på 600.000.- från dem och då var det på 12år och kan bara gissa vad månadskostnaden var på, jag kommer faktiskt inte ihåg det, eller om vi ens prata om det. (Lätta att prata med för allting togs via telefon) Men jag gick aldrig vidare med det då jag inte kunde lösa de 250' privat innan det... Jag vet inte, jag kanske ändå tycker (såhär i efterhand) att det var bättre att allting gick till KF...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp