• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nått en punkt där den enda utvägen verkar vara skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Nej jag tänker som dig Flingan..Har ju absolut inte tänkt ta nya lån, så förstår inte riktigt varför kostnaderna skulle öka?
Dom menar nog att du hade haft större betalningsutrymme om du varit sambo.
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
128
Poäng
317
Fast jag tror inte att det väger till en nackdel att hon är särbo.
Jag är med särbo och det var inget kfm sa något om, utan bara att om vi flyttar ihop igen så skulle jag höra av mig.
 

SkuldsattDeluxe

Medlem
Poäng: 121
Blev medlem
27 April 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
36
Poäng
121
Hej. Jag har själv nyligen blivit beviljad skuldsanering. Ungefär samma sits som dig, dvs hade ingen anmärkning/ingen skuld reggade hos KF. Sökte skuld sanering första gången hösten 2021, vart nekad då mitt sista lån var 2 månader gammalt. Allt var för färskt så att säga. Fick inledande skuldsanering november 2022, fick slutgiltigt besked för ca 1 månad sen.

Mitt råd till dig är ansöka nu ändå, även om du med största sannolikhet kommer att bli nekad. Släpp ALLT till KF, ha löneutmätning i MINST 6-12 månader, sedan söker du om skuldsanering igen. Och INGA nya lån. Lycka till.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Får han väl i vilket fall som helst. Hyran/el/mat etc etc blir ju enbart hans om de flyttar isär. Bor de ihop så halveras iaf kostnaderna. Han står väl inte på några lån.

utrymmet isig blir inte mycket större. Visst om man hittar ett nästan gratis boende. Sen beror det väl på om hon betalar mer när hon e själv än med sambo så lär ju sanering undra varför man valt att höja kostnaderna. Lr så tänker ja bara fel.
Halveras stämmer inte alltid. Tjänar sambon mer så får hen stå för mer av hyran osv.
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
318
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Kan det bli utmätning av bohag osv innan/under tiden man ansöker om skuldsanering? Eller ligger det på ”paus” tills ansökan blir beviljad eller inte?
 

Redwing

Ny medlem
Poäng: 26
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Hej. Jag har själv nyligen blivit beviljad skuldsanering. Ungefär samma sits som dig, dvs hade ingen anmärkning/ingen skuld reggade hos KF. Sökte skuld sanering första gången hösten 2021, vart nekad då mitt sista lån var 2 månader gammalt. Allt var för färskt så att säga. Fick inledande skuldsanering november 2022, fick slutgiltigt besked för ca 1 månad sen.

Mitt råd till dig är ansöka nu ändå, även om du med största sannolikhet kommer att bli nekad. Släpp ALLT till KF, ha löneutmätning i MINST 6-12 månader, sedan söker du om skuldsanering igen. Och INGA nya lån. Lycka till.
Med INGA nya lån menas då blanco eller mindre krediter? Har tänkt ansöka om skuldsanering men blev tvungen att ta ett lån utanför UC nyligen för att klara månaden pga en oplanerad utgift.

Alltså ser dom vid granskningen för sanering att man nyligen tog ett mindre lån utanför uc?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp