• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Negativa kommentarer

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hej Alla!
Tycker detta forum är toppen för det mesta!
Men upplever det trist när man får negativa kommentar som ex skyll dig själv!!
Vet att man själv väljer sitt öde och får ta konsekvenser av sitt handlande o beteendet!
Men att redan må dåligt psykiskt med sömnbrist och känna ett evigt malande med skulder i huvudet och hur man ska lösa skiten räcker gott o väl!
Upplever det mycket trist med oförstående kommentarer o påhopp til redan utsatta människor man är fullt medveten om sin situation och kämpar för att lösa allt!
Det sista jag behöver är dessa påhopp som bara är ute efter att trycka ner folk
Så har man inget konkret att komma med eller ge stöd o råd då kan man logga ut från detta forum eller enkelt bara vara tyst eller sluta skriva här!
Det sista man behöver är negativa påhopp tex är du så dum får du skylla dig själv orkar inte med sånt i detta läge!
Kanske bäst att ta en paus från detta forum ett tag!
Tack alla ni som ändå kommer med tips o råd samt stöttning ni betyder mycket❤️❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har också noterat en "hårdare ton" än vad vi såg på forumet för några år sedan. Svårt att moderera (om det inte går klart över gränsen) eftersom de inte anmäls (och ibland ser saker och ting hårdare ut i skriftlig form än vad som avsågs), men enklaste sättet att bli av med fenomenen är ju att helt ignorera sådana inlägg. Kommentera inte, svara inte, vänta på nästa vänligt sinnade kommentar - och anmäl inlägget om det går över gränsen.

Viktigt att komma ihåg också, och det här är riktat till alla och inte till dig Syrran: Det här är ett anonymt forum. Blir du påhoppad, ta det inte personligt och eskalera inte "diskussionen" med att kasta paj tillbaka. Man behöver inte "försvara" sig. Ignorera och anmäl. :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Har också noterat en "hårdare ton" än vad vi såg på forumet för några år sedan. Svårt att moderera (om det inte går klart över gränsen) eftersom de inte anmäls (och ibland ser saker och ting hårdare ut i skriftlig form än vad som avsågs), men enklaste sättet att bli av med fenomenen är ju att helt ignorera sådana inlägg. Kommentera inte, svara inte, vänta på nästa vänligt sinnade kommentar - och anmäl inlägget om det går över gränsen.

Viktigt att komma ihåg också, och det här är riktat till alla och inte till dig Syrran: Det här är ett anonymt forum. Blir du påhoppad, ta det inte personligt och eskalera inte "diskussionen" med att kasta paj tillbaka. Man behöver inte "försvara" sig. Ignorera och anmäl. :)
Ja upplever så på vissa kommentarer!
Det är absolut inte synd om mig på nått sätt! Har själv skapat min situation!
Men skriver inte eller är med i detta forum för att bli nedtryckt eller påhoppad!
Då är det bättre att logga ut för tillfället!
Tråkigt är det!
 

hollygolightly

Kunnig medlem
Poäng: 477
Blev medlem
18 Mars 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
325
Poäng
477
Försök fokusera på de vettiga och stöttande kommentarerna! Vet att det är svårt, jag tar alltid till mig negativ kritik mest, men vi är många som är i samma båt här. Jag tror att de flesta i den båten redan är väldigt medvetna om att det är vårt eget ”fel” att vi hamnat där och den insikten brottas vi alla med på olika sätt, så att påpeka detta för oss känns inte särskilt meningsfullt.
Du är inte dum och du är så mycket mer än din trassliga ekonomi, glöm inte det!
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
Jag har observerat viss dubbelmoral bland vissa av de som är snabba med att påpeka att "spelmissbruk är faktiskt en sjukdom" eller "ingen hamnar i den här sitsen frivilligt". Den typen av människor har vid andra tillfällen skrivit t ex att "spela är en sak, men hur FAN kan man shoppa upp lånade pengar?" eller "det är kvinnors/bögars/invandares/nån annans fel att det har gått dåligt för mig".

För vissa går respekt och förståelse visst bara åt ena hållet.

Däremot säger jag all heder till de som alltid hjälper andra oavsett våra olika kulturella bakgrunder och vilka missbruk, psykiska besvär, sjukdomar eller dåliga beslut vi har bakom oss.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
376
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Dubbermoral, hycklare och människor som älskar att gnälla finns överallt i samhället och inte bara på detta forum. Varför slösa energi på dessa och lägga vikt på vad okända människor tycker och tänker? Som vuxen ha som målsättning att kunna sortera mellan bra och dålig information. Ibland kan ett stöttade vara nödvändigt medans iandra fall göra personen en björntjänst.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
A
Dubbermoral, hycklare och människor som älskar att gnälla finns överallt i samhället och inte bara på detta forum. Varför slösa energi på dessa och lägga vikt på vad okända människor tycker och tänker? Som vuxen ha som målsättning att kunna sortera mellan bra och dålig information. Ibland kan ett stöttade vara nödvändigt medans iandra fall göra personen en björntjänst.
Absolut håller med dig! Man får solla bland de bra o dåliga!
Tror också att man befinner sig i en situation där man är sårbar och det negativa man hör tar mest!
Pratade med kronofogden idag och lovade mig själv att inte gråta men det var just det jag gjorde! Grät så han stackarn hörde knappt vad jag sa!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 149
Poäng
3 907
Dubbermoral, hycklare och människor som älskar att gnälla finns överallt i samhället och inte bara på detta forum. Varför slösa energi på dessa och lägga vikt på vad okända människor tycker och tänker? Som vuxen ha som målsättning att kunna sortera mellan bra och dålig information. Ibland kan ett stöttade vara nödvändigt medans iandra fall göra personen en björntjänst.

W O R D S !!!!!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
"det är kvinnors/bögars/invandares/nån annans fel att det har gått dåligt för mig".

Jag är mer aktiv här på forumet än vad jag är på mitt egna jobb, det du skriver där gör du bara för att få fram din egna agenda vilket är ganska tydlig för samtliga vad den är. Förstår inte vrför du måste ljuga. Vem på forumet har skyllt på exemplevis kvinnor för att deras ekonomi är dålig? Eller bögar och invandrare för den den delen.
Sen att det är åt helvete med kriminalitet och bostäder eller massa annat tack vare den ansvarslösa invasionen utav utomeuropeiska analfabeter det är en annan femma.

Sen en annan sak. Dessa som ofta har en tråkig ton här - upplever ni inte att det i 9 fall av 10 är "gäster" ?
Folk som inte är registrerade utan kommer in som gäster och minsann ska försöka få oss utsatta att fatta hur dumma i huvudet och blåsta vi är.

Jag har efterfrågad ganska många gånger att man ska vara tvungen & regsitrera sig för att få skriva men jag har alltid blivit nedröstad :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp