• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nekad Skuldsanering

Johansson8

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

Jag har i några år suttit i en skuldsituation pga av ett förhållande, kort och gott att ett ex satte mig i skuld på olika företag.
Jag lämnade förhållandet när allt kröp upp på ytan.
530 000 slutade skulden på då inkassobrev och liknande inte kom fram till mig. Utan nu ligger hos kronofogden.
Jag jobbar mer än 100 % för att få en rätsida på allt men måendet börjar ta över och jag känner att hoppet verkligen inte finns där.
Jag har ingen familjemedlem som vill ställa upp och go i borgen för mig och jag kan absolut inte klandra någon.
Men jag står här själv med min son och jag försöker verkligen bita i det sura äpplet och jobba av skulden, men räntorna är så brutalt sjuka och jag bara står och stampar på ett och samma ställe.
Försökt söka omstartslån och dylikt för att kunna samla lånen och kunna betala av snabbare, men det är rent omöjligt!
Har även sökt skuldsanering ett antal gånger med nekas vartenda gång. Hur kan jag göra det möjligt att få igenom en skuldsanering ?

(Skälet är att dem anser att jag kan betala inom rimlig tid, vilket jag inte håller med om. Pga av räntorna)

eller finns det någon möjlighet någonstans att få borgenär på annat håll ?

Hjälp mig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
619
Mottagna reaktioner
301
Poäng
487
Förutsättningar för samlingslån?
Årsinkomst?
 

Johansson8

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Förutsättningar för samlingslån?
Årsinkomst?
Har nog inga förutsättningar för samlingslån, pga kreditvärdighet är dålig, betalningsanmärkningar och aktiv skuld hos kronofogden.
Hade jag haft möjligheten för ett samlingslån så hade jag så gärna betalat in allt jag kunnat för att bli skuldfri.

Har en årsinkomst 320 000
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 456
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Hej!

Jag har i några år suttit i en skuldsituation pga av ett förhållande, kort och gott att ett ex satte mig i skuld på olika företag.
Jag lämnade förhållandet när allt kröp upp på ytan.
530 000 slutade skulden på då inkassobrev och liknande inte kom fram till mig. Utan nu ligger hos kronofogden.
Jag jobbar mer än 100 % för att få en rätsida på allt men måendet börjar ta över och jag känner att hoppet verkligen inte finns där.
Jag har ingen familjemedlem som vill ställa upp och go i borgen för mig och jag kan absolut inte klandra någon.
Men jag står här själv med min son och jag försöker verkligen bita i det sura äpplet och jobba av skulden, men räntorna är så brutalt sjuka och jag bara står och stampar på ett och samma ställe.
Försökt söka omstartslån och dylikt för att kunna samla lånen och kunna betala av snabbare, men det är rent omöjligt!
Har även sökt skuldsanering ett antal gånger med nekas vartenda gång. Hur kan jag göra det möjligt att få igenom en skuldsanering ?

(Skälet är att dem anser att jag kan betala inom rimlig tid, vilket jag inte håller med om. Pga av räntorna)

eller finns det någon möjlighet någonstans att få borgenär på annat håll ?

Hjälp mig

Har ditt ex gjort något brottsligt när du nu inte verkar vetat om skulderna?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp