• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ni med löneutmäting har ni fått hembesök oxå?

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Är det inte så att om du kan betala din skuld inom ett år så görs ingen utmätning av tillgångar ?
Då kan man ändå säga att det styrs av summan.

Var får Du detta ifrån? Var någonstans har Du läst om din påstådda ”ett års regel”? Den har jag aldrig hört talas om innan... Vet MÅNGA som levt med utmätning i lika många år & som aldrig har haft hembesök...
...men om så fallet skulle vara, så vadan denna rädsla ? Bjud på kaffe & bullar - make it cozy...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Var får Du detta ifrån? Var någonstans har Du läst om din påstådda ”ett års regel”? Den har jag aldrig hört talas om innan... Vet MÅNGA som levt med utmätning i lika många år & som aldrig har haft hembesök...
...men om så fallet skulle vara, så vadan denna rädsla ? Bjud på kaffe & bullar - make it cozy...
Läs @Lasseman svar.
Har läst om detta och även frågat KFM vid mitt första samtal.
 

Glenn

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 Mars 2019
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Vid mitt hembesök så klev dom inte äns igenom dörren. Frågade mig lite bara o sen var det tack o hej
 
Senast ändrad:

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Var får Du detta ifrån? Var någonstans har Du läst om din påstådda ”ett års regel”? Den har jag aldrig hört talas om innan... Vet MÅNGA som levt med utmätning i lika många år & som aldrig har haft hembesök...
...men om så fallet skulle vara, så vadan denna rädsla ? Bjud på kaffe & bullar - make it cozy...
Som jag gjorde :). Utan roppar i kaffe och arsenik i bullarna haha.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Läs @Lasseman svar.
Har läst om detta och även frågat KFM vid mitt första samtal.

Ja, jag läste hans svar och jag citerar honom:
”Hembesök blir det framförallt om man tror att man kan hitta utmätningsbara egendomar. Åka runt och kliva på hos alla som har skulder som inte blir betalda på ett år skulle krävas enorma resurser”.
 

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
154
Poäng
337
Jag har haft skuld hos kfm sedan 2012.
Löneutmätning på 13500 kr/ månaden
Första hembesöket gjorde dom 2018 då dom ville sälja huset.
Överklagande till tingsrätten och fick behålla huset.
Äntligen börjar jag se ljuset efter många tuffa år och blir skuldfri nästa år. :)
Varje extra krona går till skulderna.
 

Samsonite

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Ja, jag läste hans svar och jag citerar honom:
”Hembesök blir det framförallt om man tror att man kan hitta utmätningsbara egendomar. Åka runt och kliva på hos alla som har skulder som inte blir betalda på ett år skulle krävas enorma resurser”.
Vet att @Lasseman skrev för nåt år sen i en annan tråd att det mesta av lösöresutmätningen sker vid avhysningar. Så frågan är hur ofta ”vanliga” människor faktiskt får ett besök av KFM och får saker utmätta. Är man en vanlig person i en skuldsituation har man ju redan sålt allt av värde (dock med Klarna-skulderna kvar… :) ) men förstår att yrkeskriminella funkar på lite annat vis. Så frågan är, om man är en vanlig svensk som har skulder och har löneutmätning redan, kan det väl inte vara speciellt vanligt att KFM kommer hem och letar i varje skrymsle? Att man har rätt att göra det är en sak, men gör mab verkligen det?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Vet att @Lasseman skrev för nåt år sen i en annan tråd att det mesta av lösöresutmätningen sker vid avhysningar. Så frågan är hur ofta ”vanliga” människor faktiskt får ett besök av KFM och får saker utmätta. Är man en vanlig person i en skuldsituation har man ju redan sålt allt av värde (dock med Klarna-skulderna kvar… :) ) men förstår att yrkeskriminella funkar på lite annat vis. Så frågan är, om man är en vanlig svensk som har skulder och har löneutmätning redan, kan det väl inte vara speciellt vanligt att KFM kommer hem och letar i varje skrymsle? Att man har rätt att göra det är en sak, men gör mab verkligen det?

Jag tror det är mkt ovanligt. Det finns inte resurser hos kfm för att göra det.
Jag har haft löneutmätning i omgångar och aldrig fått hembesök. Så du kan vara lugn.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Vet att @Lasseman skrev för nåt år sen i en annan tråd att det mesta av lösöresutmätningen sker vid avhysningar. Så frågan är hur ofta ”vanliga” människor faktiskt får ett besök av KFM och får saker utmätta. Är man en vanlig person i en skuldsituation har man ju redan sålt allt av värde (dock med Klarna-skulderna kvar… :) ) men förstår att yrkeskriminella funkar på lite annat vis. Så frågan är, om man är en vanlig svensk som har skulder och har löneutmätning redan, kan det väl inte vara speciellt vanligt att KFM kommer hem och letar i varje skrymsle? Att man har rätt att göra det är en sak, men gör mab verkligen det?
Risken är liten
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Har aldrig haft hembesök utav kfm och då har jag haft löneutmätning i olika omgångar under 12 år. Är en vanlig Svensson.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp