Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Ni med nyss avslutad skuldsanering

Kunnig medlem
Poäng: 197
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Ja, som rubriken lyder. Ni som i dagarna har genomgått och avslutat er skusa, hur har det sett ut för er?

Vad var det första ni gjorde eller har ni fortsatt som innan och lagt undan samma summa som ni har betalat in tidigare?

Bolån? Vart? Upplevelser?

Ingen? :) Jag framförallt nyfiken på bolånebiten.

Jag och min sambo har som mål att flytta till hus inom ett eller två år. I maj nästa år försvinner anmärkningen. Att lyckas spara ihop till insatsen under dessa fem år har väl inte varit någon större möjlighet dock. Men vi lägger undan det vi kan och försöker bygga upp en så stark buffert som möjligt.

Nu var det många år sedan min skuldsanering avslutades men jag vill minnas att jag fick bolån ett par veckor efter saneringens slut.
Swedbank och ca 2% rörlig ränta. Banken gjorde en sedvanlig kontroll över ekonomin men prackade på mig ett kreditkort kort som jag sade upp ganska snabbt när allt blev klart.
Än idag lägger jag undan samma summa som jag betalade för skuldsanering.
Trots att räntorna gick ner rejält amorterade jag aggressivt och blev av med bolånet för ca 6 år sedan.
Minimalt med utgifter och inga lån/krediter ger en enorm frihet, i synnerhet när man inte har långt kvar till pension.
Buffert är ju jätteviktigt, speciellt när det gäller hus.
Kämpa på så fixar ni detta! Lycka till!!

Nu var det många år sedan min skuldsanering avslutades men jag vill minnas att jag fick bolån ett par veckor efter saneringens slut.
Swedbank och ca 2% rörlig ränta. Banken gjorde en sedvanlig kontroll över ekonomin men prackade på mig ett kreditkort kort som jag sade upp ganska snabbt när allt blev klart.
Än idag lägger jag undan samma summa som jag betalade för skuldsanering.
Trots att räntorna gick ner rejält amorterade jag aggressivt och blev av med bolånet för ca 6 år sedan.
Minimalt med utgifter och inga lån/krediter ger en enorm frihet, i synnerhet när man inte har långt kvar till pension.
Buffert är ju jätteviktigt, speciellt när det gäller hus.
Kämpa på så fixar ni detta! Lycka till!!
Tusen tack för ditt svar. 😊

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp