Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ni som har erfarenhet av VW finans

Hej på er!
Min privatleasing hos vw finans går ut inom kort.
Två av mina månadsbetalningar har gått till inkasso under dessa tre år men har betalats innan förfallodagen hos inkassobolaget.
Jag undrar nu om någon suttit i samma sits och ändå kunnat teckna nytt avtal för leasing? Eller är det kört?
Jag funderade på att ringa till VW finans och se om de kan se om jag skulle bli godkänd, så slipper jag sitta hos bilhandlaren och bli nekad?
Någon som har erfarenheten?

Jag har leasing hos dom, dock 1.5 år kvar på mitt nuvarande avtal (om jag inte bryter det i förtid för elbil..), aldrig varit hos deras inkasso, men det kan tänkas det är negativt.
Men jag försökte beställa en Audi Q4 för 6 månader sedan för byta bil och blev nekad pga mitt bisnode - jag hade många ff pga fairlo, så man bör ha en ganska ren bisnode för ens försöka. Enligt VWFS väger det väldigt tungt.

Den bil jag tänkt byta till nu (räknar just nu om det är lönt att byta innan avtalet går ut) är en Polestar 2 vilket är en UC ff så behöver inte oroa mig för bisnode.

När jag tecknade avtalet hade jag en 1:a i betyg på Bisnode pga för många förfrågningar men jag blev godkänd ändå. Samma läge nu om man ser till bisnoden.
Min fundering är mer kring inkassoärendena.

När jag tecknade avtalet hade jag en 1:a i betyg på Bisnode pga för många förfrågningar men jag blev godkänd ändå. Samma läge nu om man ser till bisnoden.
Min fundering är mer kring inkassoärendena.
Kanske dom ändrat sig nu för det dom sa till mig i höstas var tvärnej (hade då 10-15 ff hos bisnode) och man bör inte ha några ff i överhuvudtaget

Ja de kan ha blivit hårdare.

Kanske dom ändrat sig nu för det dom sa till mig i höstas var tvärnej (hade då 10-15 ff hos bisnode) och man bör inte ha några ff i överhuvudtaget
Spännande och se va de säger till mig då, kommer ha 3 ff när de är dags.

Hej på er! Min privatleasing hos vw finans går ut inom kort. Två av mina månadsbetalningar har gått till inkasso under dessa tre år men har betalats innan förfallodagen hos inkassobolaget. Jag undrar nu om någon suttit i samma sits och ändå kunnat teckna nytt avtal för leasing? Eller är det kört? Jag funderade på att ringa till VW finans och se om de kan se om jag skulle bli godkänd, så slipper jag sitta hos bilhandlaren och bli nekad? Någon som har erfarenheten?

Jag hade EN räkning som gått till inkasso under tre år men det var helt kört. Jag inga innan och hörde mig för och det verkade grönt men i slutändan blev det avslag tyvärr. Hade dessutom oturen att ha en mycket ”dryg” säljare som hade noll förståelse. Hoppas du har bättre tur.

Jag hade EN räkning som gått till inkasso under tre år men det var helt kört. Jag inga innan och hörde mig för och det verkade grönt men i slutändan blev det avslag tyvärr. Hade dessutom oturen att ha en mycket ”dryg” säljare som hade noll förståelse. Hoppas du har bättre tur.
Var detta nyligen?
Jag har en jättebra säljare, men hur mycket mandat har såljarna egentligen?
Antingen är man kreditvärdig eller inte.

Man ska nog i sammanhanget ha klart för sig att de absolut flesta har 0 ärenden till inkasso och 0 betalningspåminnelser.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp