• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ni som har sanering(fd Spelmissbruk )

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Håller med. Fortsätter man spela så syns det på ens krediter tänker jag. Förr eller senare..
Ja annars har du väl inte direkt ett spelmissbruk och kan ändå hantera det.

Hur många gånger har man inte tänkt jag ska bara spela för detta, kanske funkar någon månad, sedan händer något och du lånar tar högre risker och sedan är du i skiten igen. Till slut försvinner spärren man trodde man hade.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Ja annars har du väl inte direkt ett spelmissbruk och kan ändå hantera det.

Hur många gånger har man inte tänkt jag ska bara spela för detta, kanske funkar någon månad, sedan händer något och du lånar tar högre risker och sedan är du i skiten igen. Till slut försvinner spärren man trodde man hade.
100% igenkänning
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Jag skickade in uppgifter om min spelpaus, dessutom skrev min beroendeterapeut ett A4 med arbetet som vi gjort tillsammans, rehabilitering, min spelfrihet osv. Tror de är väldigt positivt vid en skuldsaneringsansökan med spelberoende som anledning till lång skuldsättning.
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Jag skickade in uppgifter om min spelpaus, dessutom skrev min beroendeterapeut ett A4 med arbetet som vi gjort tillsammans, rehabilitering, min spelfrihet osv. Tror de är väldigt positivt vid en skuldsaneringsansökan med spelberoende som anledning till lång skuldsättning.
Även jag sökte och hade bland annat spelmissbruk med i bilden, men handläggaren var då inte intresserad av några "bevis" på mitt arbete mot spelfrihet. Allt handlar om lån, när man tog dom och att man slutar ta dom.

Lite märkligt att enbart gå på det kan jag tycka, eftersom man omöjligt kan ta lån när man har löneutmätning t.ex. "Ett tydligt bryt i ditt lånebeteende". Jo, det går ju inte! =D
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Även jag sökte och hade bland annat spelmissbruk med i bilden, men handläggaren var då inte intresserad av några "bevis" på mitt arbete mot spelfrihet. Allt handlar om lån, när man tog dom och att man slutar ta dom.

Lite märkligt att enbart gå på det kan jag tycka, eftersom man omöjligt kan ta lån när man har löneutmätning t.ex. "Ett tydligt bryt i ditt lånebeteende". Jo, det går ju inte! =D
Tycker man ser en direkt koppling på mina lån och mitt spelande. När det blev ohälsosamt, och när det slutade. Utan fler lån gick det inte att fortsätta
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp